További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Magyarországon, majd a hétvégi Török Nagydíjon is hármasban beszélgetett Bernie Ecclestone, az F1 egyik irányítója, a németek sportigazgatója és a hétszeres bajnok.
"Másról beszéltek"
Haug nem tagadta, szívesen látná honfitársát - "még mindig ő a legjobb" -, de úgy gondolja, "valószínűtlen", hogy a pilóta elhagyja a Ferrarit.
Schumacher és Haug a monacói futamon is összefutottak
Willi Weber, a világbajnok menedzsere is állítja, "találkoztak, de más dolgokról beszéltek, amelyeket senki nem fog megtudni".
A legjobban érintett, Michael Schumacher hevesebben reagált. "Nehezemre esik, hogy egyáltalán kommentáljam ezt a pletykát. Szó sincs arról, hogy távozásra készülnék. Mindenki tudja, milyen szoros a kapcsolatom a csapattal, sajnálom, hogy ilyen híresztelés kapott lábra" - írta a német klasszis saját internetes oldalán.
Schumachert 2006 végéig köti szerződés a Ferrarihoz, és rengetegszer elmondta már, ki is tölti azt. A Bild szerint viszont a megállapodás 2008-ig való kibővítéséről folytatott tárgyalások megszakadtak az ügynök és az istálló között, mert kezd széthullani az álomcsapat.
Szétesőben a Ferrari
A főtervező Rory Byrne-nek az idei az utolsó szezonja, sőt, a 2005-ös autót már nem is ő, hanem utódja, Aldo Costa alkotta meg. A gép nem sikerült valami jól, így Schumachernek meginoghatott a bizalma benne, és kérdéses Ross Brawn technikai igazgató, valamint Jean Todt csapatfőnök jövője is. Előbbi többször elmondta, szívesen kipróbálná magát egy angol istállónál, míg utóbbi 1992 óta napi 16 órát dolgozik a Ferrarinak, pihenni, ráadásul nősülni is szeretne: kedvese a filmsztár Michelle Yeoh. Todt Schumacher öt, Byrne és Brawn mind a hét vb-sikerekor a világklasszis mellett dolgozott.
"Azt csinál, amit akar"
"Michael nagyon jól érzi magát a Ferrari-családban. Amikor 2006 végén kifut a szerződése, azt csinál, amit akar" - nyilatkozta Weber, ám a fentiek miatt érthető, ha nem igyekszik a szerződéshosszabbítással.
A McLaren 1995-ben közel került Schumacher megszerzéséhez, az akkor kétszeres világbajnok inkább őket is választotta volna a Ferrari helyett, de menedzsere rábeszélte rá Ferrarira. Az olasz istálló hosszú távon jó döntésnek bizonyult, ám a harminchat éves versenyző nem várhat éveket egy újabb nyerő autóra.
Álomházasság lenne
A Bild "álomházasságnak" nevezi a Mercedes-Schumacher kapcsolatot, amellyel a McLaren nyerné a legtöbbet: Kimi Raikkönen mellé megszerezné a mezőny legjobbját is, és a duó csak a '88-'89-es Ayrton Senna-Alain Prost kettőshöz lenne hasonlítható. Nehéz elképzelni, ha összeállnának, ne kettejük közül kerüljön ki a világbajnok, a vb-győztes csapat neve pedig nem is lehet kérdéses.
Schumacher sajtófőnöke, Sabine Kehm egy szót sem szólt a Bild feltételezéséről - "pletykákat nem kommentálunk" -, ám az ügylet üzletileg sem tűnik lehetetlennek.
A FIAT egyre nehezebben bírja a Ferrarit
A Ferrarit birtokló FIAT-ot a pénzügyi nehézségek miatt egyre inkább megviseli Michael Schumacher évi ötvenmillió dolláros (41 millió euró, tízmilliárd forint) fizetése, illetve a csapat háromszázmillió (245 millió euró, hatvan milliárd forint) körüli költségvetése.
Marc Surer expilóta, jelenleg F1-szakértő véleménye tükrözi legjobban a sztori állását: "Minden lehetséges, csupán az biztos, hogy Schumacher mindig a leggyorsabb autót akarja vezetni".