Szabálytalan, nem szabálytalan, szabálytalan
Az eszközt a Renault mérnökei fejlesztették ki tavaly, az istálló nagyjából egy éve kezdte használni Forma-1-es autóiban. Egészen idén júliusig közepéig, a francia futamig szabályos volt, akkor az FIA váratlanul betiltotta, mondván, mozgó ballaszt, és javítja az autó aerodinamikai tulajdonságait.
A soron következő, Német Nagydíjon ennek ellenére beszerelte a tartalék autójába a Renault, és a GP három tagú, FIA által kinevezett, de annak nem alárendelt bírói testülete átengedte a gépátvételen a kocsit, azaz szabályosnak találta a lengéscsillapítót.
Érvénytelen a hockenheimi döntés
Az FIA megfellebbezte a döntést, ezért a Reanult - és a másik hat csapat, amely szintén alkalmazta a rendszert - nem merte használni sem Németországban, sem Magyarországon utólagos büntetéstől tartva.
Párizsban kedden érvénytelenítették a hockenheimi bírák döntését, kinyilvánították, a lengéscsillapító használata a szabályok megszegését jelenti. Az FIA így alkalmazkodott júliusi, első tiltó határozatához.
Alonsónak hátrányt jelenthet
A Renault-csapatfőnök Flavio Briatore a Hungaroringen adott interjújában utalt rá, a Mclaren jelentette fel őket az FIA-nél, és bírálta a szövetséget, ami szezon közben módosítja az előírásokat. A szerkezet nélkül valamelyest lassabbak lehetnek a francia kocsik, az utolsó öt futamon nehezebb dolga lesz Fernando Alonsónak a Michael Schumacher elleni vb-harcban.
A világbajnokság hétvégén a Török Nagydíjjal folytatódik.