Szexi orron nagy bajusz a Williams F1-autóján

2007.02.02. 13:52
Az eddigi legszebb 2007-es Forma-1-es autót mutatta be pénteken a Williams. A gép orra különleges, színezése remek, teli van új szponzorokkal és vadonatúj a motorja, immár Toyota.

Az istálló angliai központjában, Grove-ban péntek kora délután mutatta be 2007-es Forma-1-es autóját, az FW29-est a Williams. A története leggyengébb szezonja után idén Cosworth helyett Toyota motorral induló gárda mérnökei a tavalyi kocsi formáján jócskán változtattak, de Sam Michael technikai igazgató szerint az a 2006-os fejlesztése.

Legnagyobb módosítás a gyönyörűen ívelt orr, amire bajuszként fekszenek rá a szokatlan kialakítású és meglehetősen nagy kiegészítő légterelők. Hasonló megoldást korábban a többi team is használt, de a Williamsé egyedi, ugyanilyet még nem csinált senki.

Az oldaldobozok formájában több riválishoz hasonlóan az angol csapat is a McLarent követte, de változott a motorburkolat íve, a kipufogórendszer és a gép hátulja, ami teljesen átalakult.

Forrás: lenovo.com

"Nem kérdéses, 2006 nem a legjobb évünk volt, de örülök, hogy a télen összekaptuk magunkat, és megkétszerezett erőbedobással készülünk az idényre. Amit az első futam előtt teszünk, az számít igazán - nyilatkozta a bemutatáskor Sir Frank Williams csapatfőnök az autosport.com-nak. - Teljesen új arculattal kezdjük az évet, négy új szponzorral, rengeteg tehetséges mérnökkel, és a munkánk lényegével, az FW29-cel."

Az autó színei nem változtak lényegesen a tavalyihoz képest, maradt a fehér-metálkék kombináció, de a szép világoskék díszítés és a dizájn nagyon földobja az összhatást. Az FW29 talán a legszebb 2007-es autó. (Az f1racing.net és az autosport.com már közölt róla képeket.)

A gárda tavalyi újoncát, Nico Rosberget megtartotta, melléje az eddigi tesztpilóta Alex Wurzot léptette följebb, aki hat év után kapott ismét versenyzői szerződést.

A tizenegy F1-es istálló közül már csak három, a Toror Rosso, a Spyker és a Super Aguri-Honda nem leplezte le új kocsiját. A holland Spyker hétfőn, Silverstone-ban megteszi, míg az Aguri csak egy héttel a március 18-i idénnyitó előtt tart prezentációt, Tokióban. A Toro Rosso még nem közölt időpontot.