További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
"Nincs hierarchia a csapatnál, két egyformán esélyes pilótánk van. A maximumon hajthatnak, úgy, mint eddig" - mondta a dpa német hírügynökségnek Norbert Haug, a McLaren istállót motorokkal ellátó Mercedes sportigazgatója.
A szűk két héttel ezelőtti, Monacói GP után a McLaren-főnök Ron Dennis elárulta, már a futam negyedénél utasította pilótáit, vegyenek vissza a tempójukból. Akkora előnyben voltak, hogy a százszázalék alatt autózva is nyertek, igaz, tempójukból arra lehetett következtetni, nem engedelmeskedtek a parancsnak. Dennis azt sem hallgatta el, már a rajt előtt eldöntötték, melyik pilótájuk - Fernando Alonso - nyerje a GP-t.
Valaki hazudik
Az FIA vizsgálatot indított Dennis szavait hallva, de hamar megállapították, nem állítottak föl sorrendet autóik között, azaz nem követtek el semmi szabálytalant. Kétségtelen persze, hogy Haug és Dennis mondatai ütik egymást, azaz valaki nem mondott vagy nem mond igazat.
"Az FIA-eljárás jól jött, mert minden kétséget kizárt. Ha nem nyomozott volna a szervezet, még hónapokig pletykálnának rólunk, így viszont az ügy lezárult" - nyilatkozta Haug a hétvégi, Kanadai Nagydíj előtt. Állítja, a McLarenek szabadon versenyezhetnek egymással, a Ferrarit támogató olasz sajtó, főleg a Gazzetta dello Sport mégis azt kutatja, ki lesz az angol team első számú sofőrje Montrelban.
Egyelőre jó, hogy egyforma gyorsak
Egyelőre úgy tűnik, senki, Fernando Alonso és Lewis Hamilton mindenből ugyanolyan jót vagy ugyanolyan rosszat kap. Mindketten harmincnyolc pontosak, vezetik a világbajnokságot a harminchárom, illetve huszonhárom pontos Ferrari-duó, Felipe Massa és Kimi Raikkönen előtt.
Haug szerint jó, hogy nincs köztük különbség. "A pilótáink közötti versengés előnyt jelent, amíg tisztelik egymást. Hasznos a csapatnak és érdekes csatákat kínálnak a nézőknek - idézte őt az f1.com. - Sokkal jobb, mintha lenne egy kiemelkedő versenyzőnk, meg egy másik mérföldekkel lemaradva mögötte."
Hamilton bizonyíthatja, gyorsan tanul
Alonso persze előnyben lesz, többször futott már a Gilles Villeneuve-pályán, tavaly nyert is rajta, míg Hamilton pénteken, az első szabadedzésen fog rámenni először. Az újonc nem aggódik, idén így volt Melbourne-nel és Sepanggal is, mégis mindkétszer dobogóra állhatott, és az idény elején kijelentette, nem gond neki egy nap alatt megtanulni egy ismeretlen helyszínt.
Haug úgy gondolja, ez teszi nehézzé Alonso dolgát. "Fernandóra nem csak az új csapata miatt vár kihívás, hanem az új csapattársa miatt is."
A Ferrari visszavágna
A Monacóban gyengén szerepelt Ferrari fogadkozik, visszavág a McLarennek. Kimi Raikkönen biztos benne, "az ezüst kocsik nem lesznek olyan meghatározóak, mint a hercegségben", csapattársa, Felipe Massa szerint újra ők lesznek az erősebbek.
Az első pénteki szabadedzés délután négy órakor kezdődik európai idő szerint, az időmérő és a futam 19 órakor indul szombaton, illetve vasárnap.