További Forma-1 cikkek
- Igaz volt a pletyka, az F1 korszakos zsenije elhagyja a Red Bullt
- 30 éve halt meg Ayrton Senna, minden idők egyik legkarizmatikusabb Formula–1-es versenyzője
- Már a héten távozhat az F1-legenda a Red Bull istállótól
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
A Forma-1-et hetek óta utaló kémügyben való részvétel miatt mindig magyarázkodni kényszerülő McLaren-vezér, Ron Dennis ismét magyarázkodásra szorult a Magyar Nagydíj szombati időmérője után.
A mérnöknek kellett volna indulási jelet adnia
A csapatfőnök rendkívüli sajtótájékoztatón kijelentette, hibázott csapata, és nem azt kellett volna tenniük az alkalmazottaknak, amit tettek. "Alonso azért nem indult el, mert az egyik, indításért felelős mérnökünk erre nem adott neki engedélyt" - jelentette ki.
Alonso több mint tíz másodpercet töltött indokolatlanul a boxban, miközben Hamilton mögötte állt, és kerékcserére várt. A címvédő spanyol annak ellenére sem indult el, hogy a táblát felemelte előle az egyik szerelő. A pilóta erre úgy érvelt, hogy neki nem arra kell figyelnie, hanem a mérnökre. Alonsónak még belefért egy gyors kör, a beragadó Hamiltonnak viszont már nem tudott újat elkezdeni, mert leintették az edzést, így hiába vezetett az időmérő valamennyi szakaszában, végül a második helyre szorult.
A McLaren kissé érthetetlen hivatalos verziója szerint az edzés utolsó szakaszára úgy mentek ki pilótái, hogy Alonso megy ki a boxba mindig először, Hamilton viszont megelőzte, és kétszer ő jött előbb. Ezt utóbbi elismerte, csak egyelőre nem tudni, ennek mi köze volt az utolsó kiálláshoz, hiszen akkor az eredeti sorrend visszaállt.
A fitneszedző intett volna?
Az autosport.com szaklap eközben úgy értesült, hogy a spanyol fitneszedző lehet az ügy kulcsfigurája, mert erős a gyanú, hogy ő figyelte az órát, és intett a versenyzőnek mikor hajtson ki, mikor nem kezdhet már biztosan egy újabb kört az összetettben vezető angol.
Ezt a feltételezést erősíti, hogy a fejhallgatóját dühösen levágó Dennis a spanyollal indult el oda, ahol a versenyzők kiszállnak autójukból. A fitneszedző pedig nem igazán örült honfitársa első helyének, inkább izgatottnak látszott.
A sportszerűtlen eset a versenybírók figyelmét is felkeltette, és az egyes valamint a kettes rajtszámú autók ellen vizsgálatot indítottak. A versenybírák Ron Dennist kihallgatták az ügyben, és belehallgattak a csapatrádión adott utasításokba is. Alonsót vétkesnek találták, és a Nemzetközi Autós Szövetség elvette első helyét, és a címvédő csak a hatodik helyről indulhat a vasárnapi futamon. Mindezek tetejébe a McLaren csapat a konstruktőrök versenynén nem szerezhet pontot,győzelem esetén csak a pilóták kapják meg a pontjaikat. A hivatalos indoklás szerint "a csapat cselekedetei az időmérő edzés utolsó perceiben hátrányosak a verseny érdekei és a autósport egésze szempontjából".
Alonso már korábban is utalt arra, hogy nem érzi jól magát az angol csapatnál, és Hamiltonnal sem különösebben jó a viszonya. Utalt arra is, hogy a csapat az újoncot támogatja. Ehhez képest a FIA már korábban is vizsgálódott, mert a gyanú szerint a Monacói Nagydíjon a McLaren feleslegesen hívta ki a boxba az élen autózó Hamiltont, aki a kiállás után a második helyre szorult Alonsó mögé.
A módosított rajtsorrend
1. sor: Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) Heidfeld (német, BMW Sauber)
2. sor: Räikkönen (finn, Ferrari) Rosberg (német, Williams)
3. sor: Schumacher (német, Toyota) Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes)
4. sor: Kubica (lengyel, BMW Sauber) Fisichella (olasz, Renault)
5. sor: Trulli (olasz, Toyota) Webber (ausztrál, Red Bull Racing)
6. sor: Coulthard (brit, Red Bull Racing) Kovalainen (finn, Renault)
7. sor: Wurz (osztrák, Williams) Massa (brazil, Ferrari)
8. sor: Davidson (brit, Super Aguri) Liuzzi (olasz, Toro Rosso)
9.sor: Button (brit, Honda) Barrichello (brazil, Honda)
10. sor: Takuma (japán, Super Aguri) Vettel (német, Toro Rosso)
11. sor: Sutil (német, Spyker) Szakon (japán, Spyker)