További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Négy futamot nyert meg, mindössze két ponttal maradt le a vb-címről, mégis felbontotta szerződését a McLarennél Fernando Alonso. Azonban egyre inkább úgy tűnik, ez karrierje legrosszabb döntése volt: valószínű, jövőre nem talál magának versenyképes csapatot.
A Toyota neki nem kellett
A kétszeres bajnok nem jött ki csapatfőnökével, Ron Dennisszel és pilótatársával, Lewis Hamiltonnal, meggyőződése volt, az angoloknál az újonc mögött háttérbe szorítják. Közös megállapodással szakítottak, a spanyol azt nyilatkozta, mind a tíz másik istálló le akarja őt igazolni, és ahhoz megy, aki a legjobb autót, nem pedig a legtöbb pénzt adja neki.
A Toyota azonnal bejelentkezett egy biankó csekkel és egyértelmű első számú pilóta státusszal Alonso számára, ám pocsék kocsijuk miatt visszautasította őket az exbajnok. A japánok másik versenyző után néztek, hétfőn bejelentették, az idei GP2-bajnok, volt BMW-tesztelő Timo Glock lesz Jarno Trulli csapattársa.
A Red Bullnak ő nem kellett
A Red Bull-t is érdekelte Alonso, ám Chris Horner istállóvezető a napokban kijelentette, elégedettek Mark Webberrel és David Coultharddal, nem terveznek változtatást.
A 26 éves klasszisnak így marad exgárdája, a Renault, ami - ahogy mondta korábban - nem az első számú választása. Flavio Briatore remek szerződést adna neki, biztosítaná, ne kelljen márkatársával bajlódnia, ám az üzletet már több dolog is nehezíti.
A Renault is a McLaren sorsára juthat
Alonso csak két évre akar aláírni, arra számíthat, 2010-re megüresedik egy hely a Ferrarinál, és továbbállhat. A szponzorokkal emiatt Briatore nem tud megállapodni, mindegyik hosszabb távra tervezne.
Tovább nehezíti az ügyet, hogy a Renault ellen kémkedés miatt eljárás folyik. December 6-án az FIA Motorsport Világtanács előtt kell megmagyarázniuk, hogy került hozzájuk a McLaren több bizalmas technikai információja, illetve bebizonyítaniuk, azokat nem használták föl.
A McLaren két hónapja hasonló perben 100 millió dolláros büntetést kapott, amit az angolok elviselnek, de a Renault összeomlana, ha nem is ennyit, de csak a felét ki kellene fizetnie: vagy a tervezett fejlesztésekre vagy Alonso évi 20 millió eurós gázsijára nem maradna pénz.
Még két hét
Alonso minden bizonnyal kivár, megbüntetik-e a Renault-t, más választása egyelőre nincs. Ha a francia vonal is kútba esik, a külföldi sajtó szerint már csak a Williams marad, ott nem lesz se nagy pénz, se ütőképes autó, viszont akár egy évre is aláírhat, és akkor távozhat, amikor csak akar.
Van még egy vonal, ami eddig nem merült föl, de ésszerű megoldás lenne. A Honda egy hete jelentette be, hogy 2008-tól Ross Brawn, a Ferrari volt technikai igazgatója veszi át az F-1-es team irányítását.
(fotó: AFP)
Az autó hulladék, viszont van pénz és Brawnnal már szellemi tőke is, Rubens Barrichellót pedig nem lenne gond kirúgni. Elméletileg, hiszen a brazil pilóta a Ferrarinál Brawn versenyzője volt, és jól kijöttek.
Legkorábban bő két hét múlva derülhet ki, hol folytatja a kétszeres bajnok, de az biztos, hogy a bejelentés csak az egyik fél részéről lesz örömteli.