Újabb beszámolót adtak át az FIA-nek a McLaren jogászai, és állítják: a Renault jogosulatlan előnyhöz jutott az angol csapattól megszerzett technikai adatokból.
A mérnököt felfüggesztették
Az FIA november elején idézte be december 6-ra meghallgatásra a francia team főnökeit, miután bebizonyosodott, egyik mérnökük, Phil Mackareth, akit a McLarentől szerződtettek, magával vitt bizalmas információkat volt gárdájától.
Az ügyvédek állítják, 11 floppy lemez 33 file-járól van szó, amikben 780 mclarenes tervrajz szerepel.
Flavio Briatore Renault-főnök korábban kijelentette, nem használták föl az adatokat, amikor megtudták, a birtokukban van, a mérnököt felfüggesztették, az FIA-t értesítették.
Meg is beszélték
A McLaren jogi stábjának jelentése szerint viszont 18 magas rangú szakember is tudott a tervekről, illetve látta azokat, közülük heten a legfontosabb pozíciókat töltik be. Továbbá nemcsak értesültek a papírokról, de meg is vitatták tartalmukat.
"Egyértelmű, a McLaren bizalmas rajzairól szándékosan és széles körben konzultált a Renault tervezőcsapata, amiből sportszerűtlen előnyhöz jutott" - idézett a McLaren-stáb vádiratából az autosport.com.
Megjegyezték azt is, hogy míg a legfontosabb Renault-alkalmazottak együttműködtek velük a nyomozásnál, alacsonyabb pozícióban lévő kollégáik hiányos vagy félrevezető tanúvallomásokat tettek.
A Renault 2006 szeptemberétől egy éven át dolgozhatott a Mclarentől származó iratokból.
Vádlottból vádló
Az angol istálló 2007 tavaszán keveredett ugyanilyen szituációba, amikor egyik mérnöke a Ferraritól kapott 780 oldalas titkos dossziét. A McLarent szeptemberben, a Kémper I.-ben 100 millió dollárra büntették, és kizárták a Forma-1-es konstruktőr-világbajnokságból.
Ha a Renault-t vétkesnek találják, valószínűleg hasonló büntetésre számíthat.
Briatore állítja, a McLaren-főnök Ron Dennis bosszúja áll az ügy hátterében. Az előző kémpernél ugyanis felmerült, az angolok elleni bizonyítékok egy részét az olasz menedzser szolgáltatta.