Judit, Xénia
19 °C
34 °C

Megrázta a szerelőt a Forma-1-es autó

2008.07.24. 21:42 Módosítva: 2008.07.24. 21:42
A jerezi teszten csak megérintette a BMW-t a szerencsétlen alkalmazott, kórházba került. A bűnös a KERS, ami már a Red Bull központját is majdnem felgyújtotta.

Áramütés érte a BMW egyik szerelőjét, amikor a jerezi teszten hozzáért Nick Heidfeld autójához. A pilóta a 2009-től a Forma-1-ben kötelező elektromos energiagyűjtő rendszert próbálta ki, amikor néhány kör után visszatért a depóba: be akarták tolni gépét a garázsba, de a kocsi rázott.

Az áldozat a földre esett, enyhébb égési sérüléseket szenvedett a karján. A pálya kórházába vitték, hamar kiengedték, dolgozott is, de a nap végén többször rosszul lett, így újra bevitték. Másfél nap után mehetett haza, semmi baja, de pihennie kell.

A KERS (Kinetic Energy Recovery System, azaz Kinetikus Energiát Újrahasznosító Rendszer) már a múlt héten is gondot okozott, akkor a Red Bull csapat angliai bázisát kellett kiüríteni, mert az alkatrész a próbapadon elszabadult, és kigyulladt. Senkinek nem esett baja, eloltották, de jókora füst keletkezett.

”Ez egy magasfeszültségű csúcstechnikai szerkezet, amit alaposan meg kell ismernünk” – nyilatkozta az autosport.com-nak Chris Horner Red Bull-főnök.

A KERS bevezetése az F1 egyik 2009-es szabálymódosítása, de alkalmazása bonyolultabbnak tűnik, mint képzelték, és használata egyelőre veszélyes. Lényege, hogy az autóban elhelyeznek egy elektromos központot, ami összegyűjti a kocsi mozgásakor keletkező energiát, majd visszaadja azt: fékezéskor begyűjt, gyorsításkor átad.

A Toyota is kísérletezik már vele, de John Howett csapatelnök szerint senki nem lesz képes már jövőre alkalmazni, ezért bemutatása csúszni fog. Néhány istálló állítólag már lobbizik is, hogy csak 2011-ben tegyék kötelezővé.