A Ferrari cápaszárnnyal küzd Hamiltonnal
Elveti a McLaren, megtartja a Ferrari a cápauszonyt a Magyar Nagydíjra – állítja a gazzetta.it.
Az angolok Hockenheimben, a Német GP előtt, az olaszok utána, Jerezben próbálták ki a nagyobb stabilitást jelentő, ragadozóhalra emlékeztető megoldást, de míg Hamiltonék nélküle, Raikkönen és Massa azzal indulnak a Hungaroringen.
A szárnyvégződést a Red Bull-főtervező, a Williamsnél és a McLarennél sokszoros bajnok Adrian Newey találta ki és alkalmazta először a brit-osztrák csapat autóin. A Renault hamar átvette, Barcelonában mindkét gárda a futamon is bevetette.
Silverstone-ban a Force India tesztelte, de a sík területen feltámadt szél belekapott, és lesodorta Giancarlo Fisichella kocsiját az aszfaltról.
A motorfedő módosítás lényege, hogy mint a repülőkön a hátsó, függőleges szárny, vagy az oldalszárnyakon végződő két kisebb felkunkorodó rész, stabilabban tartja az autót. Különösen az olyan kanyargós pályákon lehet szerepe, mint a Hungaroring. Veszélye, illetve hátránya, hogy a megnövelt felület jobban felfogja az áramlatokat, azaz könnyen belekap a szél.
Felipe Massa Jerezben elégedett volt vele, és a mérnökök a számítógépes adatok elemzése után a gazzetta.it szerint úgy döntöttek, élesben is bevetik, hogy csökkentsék a hátrányukat a McLaren mögött: Hamilton az utóbbi két futamot nagyon simán nyerte, vezeti a pontversenyt is.