Lewis Hamiltont üldözi a gumipánik
További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Hatszor kapott defektet bő másfél szezon alatt Lewis Hamilton McLarenje. Legutóbb vasárnap, a Hungaroringen veszített pontokat, sőt győzelmet gumija miatt.
Tavaly az Európa Nagydíjon jelentkezett először a probléma, amikor a pálya egyik leggyorsabb pontján durrant el egyik első abroncsa. Az időmérő második szakaszában történt a baleset, Hamilton kórházba került, de nem sérült meg, csak kivizsgálták.
Mivel az időmérő utolsó harmadában nem indulhatott, a mezőny hátsó feléből rajtolt, esélye sem lehetett győzelemre vagy dobogós helyre. Később kiderült, a felnivel volt gond, az sértette föl a gumit.
Néhány héttel később Törökországban biztos harmadik lett volna, de 15 körrel a vége előtt újra felrobbant a jobb első kereke. Több helyet visszaesett, végül ötödiknek jött föl, az akkor még renault-s, jelenleg mclarenes Heikki Kovalainent még sikerült megelőznie.
A Bridgestone később közleményt adott ki: a versenyző nem csinált rosszul semmit, bocsánatot kértek tőle a hiba miatt.
Nem kapott defeketet, mégis a gumik miatt esett ki a Kínai Nagydíjon, amikor már világbajnok is lehetett volna. A csapat az esős versenyen túl későn hívta ki őt a bokszba, az abroncs szövetesre kopott, használhatatlan volt, így Hamilton a nedves aszfalton csúszott ki a kavicságyba, ahonnét nem menekülhetett.
Idén Törökországban a Bridgestone-mérnökök szerint megint gondjai voltak, a futamon egyetlenként háromszor cserélt kereket, így célba ért, a két Ferrari között második lett.
Két héttel később, Monacóban a rajt után nem sokkal lesúrolta a szalagkorlátot, jobb hátsó defektet kapott. Szerencséje volt, a depó közelében koccant, így jelentősebb időveszteség nélkül cseréltethetett, megnyerte a versenyt.
A célban derült ki, hogy egyik abroncsa újra defektes volt, de csak lassan eresztett, így befuthatott vele.
Vasárnap a Hungaroringen valószínűleg törmelékre, talán hegyes kavicsra hajtott, amely kivágta a gumi oldalfalát. A Bridgestone szerint az is közrejátszhatott ebben, hogy Hamilton előtte megfékezte a kereket, amely néhány ponton elvékonyodott, sérülékenyebbé vált.
”Nem, ilyen nincs, már megint, erre gondoltam, amikor újra elszállt. Tavaly háromszor történt meg, valójában ezért veszítettem el a világbajnokságot” – nyilatkozta a Hungaroringen Hamilton.
Jelenleg öt ponttal vezeti a vb-t, Isztambulban már nem, Kínában viszont még kell versenyeznie, az ismeretlen valenciai és szingapúri pályán nem tudni, hogyan bír az abroncsokkal.
Kétségtelen, Hamilton leginkább balszerencsés, de közrejátszhat a vezetési stílusa is, illetve az, hogy lehetetlennek tűnő helyzeteket is képes megmenteni. lyenkor a pályán marad vagy csak kicsit csúszik le, de az abroncs helyrehozhatatlanul károsodik.