Lewis Hamiltont üldözi a gumipánik

2008.08.05. 11:13
Majdnem minden negyedik nagydíjon defektet kap Lewis Hamilton, másfél idény alatt ötször eldurrant az abroncsa, egyszer kicsúszott a használhatatlanra kopott kerekek miatt. Véletlen, vagy nem?

Hatszor kapott defektet bő másfél szezon alatt Lewis Hamilton McLarenje. Legutóbb vasárnap, a Hungaroringen veszített pontokat, sőt győzelmet gumija miatt.

Tavaly az Európa Nagydíjon jelentkezett először a probléma, amikor a pálya egyik leggyorsabb pontján durrant el egyik első abroncsa. Az időmérő második szakaszában történt a baleset, Hamilton kórházba került, de nem sérült meg, csak kivizsgálták.

Mivel az időmérő utolsó harmadában nem indulhatott, a mezőny hátsó feléből rajtolt, esélye sem lehetett győzelemre vagy dobogós helyre. Később kiderült, a felnivel volt gond, az sértette föl a gumit.

Néhány héttel később Törökországban biztos harmadik lett volna, de 15 körrel a vége előtt újra felrobbant a jobb első kereke. Több helyet visszaesett, végül ötödiknek jött föl, az akkor még renault-s, jelenleg mclarenes Heikki Kovalainent még sikerült megelőznie.

A Bridgestone később közleményt adott ki: a versenyző nem csinált rosszul semmit, bocsánatot kértek tőle a hiba miatt.

hamiltonbp

Nem kapott defeketet, mégis a gumik miatt esett ki a Kínai Nagydíjon, amikor már világbajnok is lehetett volna. A csapat az esős versenyen túl későn hívta ki őt a bokszba, az abroncs szövetesre kopott, használhatatlan volt, így Hamilton a nedves aszfalton csúszott ki a kavicságyba, ahonnét nem menekülhetett.

Idén Törökországban a Bridgestone-mérnökök szerint megint gondjai voltak, a futamon egyetlenként háromszor cserélt kereket, így célba ért, a két Ferrari között második lett.

Két héttel később, Monacóban a rajt után nem sokkal lesúrolta a szalagkorlátot, jobb hátsó defektet kapott. Szerencséje volt, a depó közelében koccant, így jelentősebb időveszteség nélkül cseréltethetett, megnyerte a versenyt.

A célban derült ki, hogy egyik abroncsa újra defektes volt, de csak lassan eresztett, így befuthatott vele.

Vasárnap a Hungaroringen valószínűleg törmelékre, talán hegyes kavicsra hajtott, amely kivágta a gumi oldalfalát. A Bridgestone szerint az is közrejátszhatott ebben, hogy Hamilton előtte megfékezte a kereket, amely néhány ponton elvékonyodott, sérülékenyebbé vált.

”Nem, ilyen nincs, már megint, erre gondoltam, amikor újra elszállt. Tavaly háromszor történt meg, valójában ezért veszítettem el a világbajnokságot” – nyilatkozta a Hungaroringen Hamilton.

Jelenleg öt ponttal vezeti a vb-t, Isztambulban már nem, Kínában viszont még kell versenyeznie, az ismeretlen valenciai és szingapúri pályán nem tudni, hogyan bír az abroncsokkal.

Kétségtelen, Hamilton leginkább balszerencsés, de közrejátszhat a vezetési stílusa is, illetve az, hogy lehetetlennek tűnő helyzeteket is képes megmenteni. lyenkor a pályán marad vagy csak kicsit csúszik le, de az abroncs helyrehozhatatlanul károsodik.