További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A Hungaroringen nem volt jó versenye a BMW-nek, egy pontot szerzett a csapatnak Robert Kubica. A 2006-ban a Forma-1-be érkezett csapat a világbajnokság harmadik helyén áll, 90 pontot szerzett, a negyedik Toyota 35-öt, az ötödik Renault 31-et. A harmadik McLaren csak 10 pontra van, de a Magyar GP előtt még mögöttük volt.
Azt mondanánk, a harmadik év közepére senki nem várt ilyen remek teljesítményt, de a csapatfőnök Dr. Mario Theissen azonnal cáfolta a feltételezést.
”Tiszta tervet állítottunk föl három évvel ezelőtt: az első szezonban a pontszerzést, a másodikban a dobogós helyet, a harmadikban a nagydíjgyőzelmet, a negyedikben a vb-címet, illetve az arra esélyes csapatot jelöltük meg” – nyilatkozta a BMW hagyományos sajtóvacsoráján, a Magyar Nagydíj hétvégéjén.
A győzelmet már idén június elején hozták, Kubicával vb-esélyes pilótájukis van, hiszen a lengyel még mindig csak 13 ponttal van a vezető Lewis Hamilton mögött. Theissen persze tudja, az igazi sansz jövőre jöhet, ahogy tervezték.
Idén már nem is az eredmények, inkább a forma lesz a fontos, vagyis az, hogy a BMW a lehető legközelebb kerüljön a McLarenhez és a Ferrarihoz.
”A legfontosabb, hogy a teljesítményünk javuljon. Idén gyorsabbak vagyunk, mint tavaly, ráadásul nincs tiszta favoritja a világbajnokságnak, ami kedvez nekünk. A Ferrarinak van egy kiemelkedő futama, aztán szenved, néhány hónapja a McLaren volt gödörben. Egyenletes munkával sokat hozhatunk rajtuk.”
2009-et szem előtt tartva a BMW mindenkinél előrébb tart a következő szezontól kötelező energiarendszer, a KERS kidolgozásában. Teszten már kipróbálták, bár néhány hete kisebb balesetet okozott, Theissen állítja, ez a jövő, és nem kell vele 2010-ig várni, ahogy a csapatok – kivéve a Hondát, a Williamset és őket – akarják.
”A Forma-1-nek rettentő fontos a KERS, nagy kihívás, izgalmas projekt, amivel igazi technológiai űttörők lehetünk. A BMW-nél az utcai autók tervezői naponta kopogtatnak nálam, hol tartunk a fejlesztésben, annyira kíváncsiak erre a megoldásra” – árulta el Theissen.
A környezetvédő rendszer kidolgozására ráadásul csak a Forma-1 képes, legalábbis olyan rövid idő alatt, hogy az a közeljeövőben az utcára bocsátható legyen: ”A fejlesztés abszolút a mi feladatunk, a gyárban százezer kilométerekre kell autót tervezni, nálunk egy hétvégére, ráadásul úgy, hogy a kivételesen nagy teljesítményre is odafigyelünk.”
A BMW-főnök nem titkolta, üzleti szempontok is állnak a bevezetés mögött. ”A KERS sikere megváltoztathatná a Forma-1 megítélését. Több kiscsapatról tudok, akik nagy szponzorokat kapnak, de csak akkor, ha a környezetkímélő versenyautó terve megvalósul.”
A BMW jelenlegi képességei alapján persze egyértelmű, jövőre vb-esélyes lesz, KERS-szel, vagy anélkül, mindegy.