Nemcsak a már jelzett pénteki Forma-1-es programot, de a szombatit és a vasárnapit is módosítani akarja a nagydíjhétvégéken a FOTA, az F1-es istállók szövetsége.
”Sok jó ötlet van arra, hogyan változhassuk meg a hétvégéket és a versenyeket” – nyilatkozta a FOTA sportrészlegét vezető McLaren-igazgató, Martin Whitmarsh.
A legfontosabb ötlet, hogy eltörölhetik a verseny közbeni tankolást. A lehetőség állítólag a Ferrari szingapúri szerencsétlenkedése után merült föl, amikor az olaszok egyik mérnökének hibájából Felipe Massa feltöltés közben elindult, elszakítva a csövet, elsodorva több szerelőt.
A változtatás miatt meg kellene nagyobbítani az autók tankját, ami költségnövekedést jelente, de a gazdasági válság miatt épp ez ellen dolgoznak az istállók, így a versenytáv lerövidítésével spórolnának.
Jelenleg 300 kilométert vagy két órát futnak az autók, kivéve Monacót, ahol csak 260-at.
Egyelőre semmi nem biztos, a csapatfőnökök a héten Kínában ülnek össze többször, hogy kitaláljanak valamit.
Pontosan nem tudni, mi a baj a tankolással, ami 1994 óta folyamatosan megengedett. Előtte felváltva lehetett vagy nem lehetett újratölteni, öt-tíz évente módosították a szabályt, veszélyessége miatt törölték el többször.
Legutóbbi engedélyezése óta kétszer volt tűz emiatt a depóban, 1994-ben Hockenheimben Jos Verstappen Benettonja, 1995-ben, Spában Eddie Irvine Jordanje gyulladt ki, de senki nem sérült meg komolyan.
A tankolás olyan bizonytalansági tényező, amelynek eltűnésével kevésbé mozgalmassá válhatna a Forma-1. Idén nincs is baj az izgalommal, majdnem minden nagydíj szórakoztató.
”Megvizsgáljuk a szombati és vasárnapi programot, megpróbáljuk kevésbé kiszámíthatóvá tenni – nyilatkozta Whitmarsh, majd azonnal ellent mondott magának. – Persze ha megnézzük az utóbbi futamokat, így is elég kiszámíthatatlan az egész”.