További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Hétfőn, Jerezben bemutatta új Forma-1-es autóját a Red Bull Racing istálló. A kocsit a két pilóta, Sebastian Vettel és Mark Webber leplezte le.
Az RB5-ös az eddig bemutatott McLarennel, Williamsszel, Renault-val, BMW-vel ellentétben nyújtott, vékony orrészt kapott, amivel kissé elüt a többitől. Az oldalsó levegőbeömlők formája csak kismértékben változott, de legalábbis nem annyira más, mint a Ferrarinál vagy a Toyotánál.
Adrian Newey főtervező autója hasonlít legjobban a tavalyig megszokottakra, bár természetesen az új szabályoknak megfelelően az első és a hátsó szárny jócskán elüt az RB4-esétől. Összességében utódja talán a legelegánsabb 2009-es F1-modell.
A kasztni alatt is fejlesztett a csapat, Renault-motorjuk erősebb lett, a franciák feltuningolhatták az erőművet, míg a többieknek tilos volt a fejlesztés.
A pilótakettősben szintén van változás, a visszavonult David Coulthard helyét a tavalyi monzai győztes, a fiókcsapat Toro Rossótól érkezett Vettel vette át. Társa Mark Webber, aki novemberi biciklis balesete és lábtörése után a héten vezethet újra először.
Hétfőn a fiatal német ül az RB5 volánjához, de még mielőtt kipróbálta volna, az istálló honlapjára tett egy 3D-s animációt, amin a 2008-as és 2009-es versenygépet vetik össze. A kisfilm a KERS működését is bemutatja.
Nem láthattuk még az idei Toro Rossót, de az ugyanaz, mint a Red Bull. A Force India lesz a következő és egyben utolsó újdonság, illetve a Honda, ha valaki megvásárolja. A szezon március 29-én kezdődik, Ausztráliában, az RB5-ös tesztelése egész héten folytatódik Jerezben.