További Forma-1 cikkek
- Max Verstappen megkoronázta vb-címét: a kaotikus Katari Nagydíjon is a dobogó tetejére állt
- Max Verstappentől elvették a pole-pozíciót Katarban
- A Katari Nagydíj időmérőjén megint előjött a zseni Max Verstappenből
- Az utolsó métereken adta át a győzelmet Norris a katari sprintversenyen
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
Harmadiknak futott be az Ausztrál Nagydíjon a két Brawn-Mercedes mögött Jarno Trulli, de a leintés után néhány órával 25 másodperces büntetést kapott, így 12. lett. A dobogós helyre a 18.-ként rajtoló Lewis Hamilton ugrott föl.
A hajrában, amikor a biztonsági kocsi vezette a mezőnyt, Trulli lefutott a pályáról, Hamilton elment mellette, ezt a szabályok megengedik. A végén mégis az olasz ért be hamarabb, vagyis visszaelőzött, bár az angol nem hagyta el az aszfaltot.
Trulli állítja, Hamilton kiszúrt vele: ”Amikor a biztonsági autó kijött a végén, Hamilton megelőzött, de rögtön lelassított, félrehúzódott. Azt gondoltam, problémája lehet, elmentem, lehagytam, mást nem tehettem.”
Hamilton véleménye után igazán érdekes az ügy. "A csapatom szólt be a rádión, hogy engedjem vissza. Nem tudom, mi a pontos szabály, de ha nem kellett volna, én lettem volna a harmadik" - ismerte el a Speed TV-nek.
A felügyelők meghallgatták mindkettejüket, megnézték a felvételeket, Trullit megbüntették. A japánok jelezték, fellebbeznek, ám időbüntetést - ami hivatalosan áthaladásos volt, csak utólag 25 másodpercre változik - nem lehet a Forma-1-ben, így nem nyújtották be a tiltakozást. Más hírek szerint megtették, csak az illetékesek nem fogadták el.
A televíziós közvetítéseken nem látszott, mi történt, de egy néző Hamilton előzését videóra vette. Trulli tényleg lement a fűre, a világbajnok szabályosan került eléje.
A visszaelőzésről nincs nyilvános anyag, annyi látszott, hogy a második Rubens Barrichellótól a harmadik – legyen az Trulli vagy Hamilton az adott pillanatban – nagyon le volt maradva. Arról senki nem nyilatkozott, mi oka lett volna a Mclarennek a szívatásra, amikor a dobogó úgyis az övé volt.
Hamiltonnak korábban volt már gondja biztonsági autós esetből: a 2007-es Japán GP-n bepanaszolták, mert miatta ütközhetett össze a mögötte haladó Mark Webber és Sebastian Vettel. A felügyelők akkor is felmentették a világbajnokot.
A Toyota eredmények szempontjából gyenge hétvégét zárt: szombaton szabálytalan hátsó légterelőjük miatt az időmérőről zárták ki versenyzőit, akik így a depóból rajtoltak, aztán vasárnap jött Trulli büntetése. Az istálló Timo Glock 4. helyének és autója gyorsaságának örülhetett.
A kizárás utáni, szigorúnak mondható visszasorolás azt mutatja, a Toyota szombat óta nem az ellenőrök kedvence.