További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Egyértelműnek tűnhet, hogy az év pilótája az, aki a legtöbb pontot szerezte, és világbajnok lett, a csapatfőnökök mégsem a pályán győztes Jenson Buttont, hanem a második Sebastian Vettelt hozták ki győztesnek.
Ritka az ilyen, de ha a bajnok a szezon utolsó öt hónapjában, vagyis jóval több, mint a felében nem nyer futamot, akkor előfordulhat. Button ugyanis a június 7-i Török GP-t nyerte meg legutóbb, majd nem is dobogós helyezésekkel, csak pontszerzésekkel szerezte meg a címet.
Addig persze utolérhetetlen volt, a hét nyitófutamból hatot hozott, senki sem számított középszerűsödésére, amiben kétségtelenül szerepe volt a Red Bullnak, de főleg Vettelnek.
A német négy futamot nyert, a brit talán legveszélyesebb ellenfele lett, pedig még mindig csak 22 éves, az évnek másfél szezonnyi rutinnal vágott neki. Ha nincs a törékeny Renault-motor, valószínűleg az utolsó futamig kergeti az angolt.
Őt nem, de a brawnos csapattársát, Rubens Barrichellót sikerült megelőznie a hajrában, így nem a brit istálló két pilótája végzett a bajnokság élén. Pedig a brazil is erőn felül teljesített, 37 évesen nem várta tőle senki, hogy a bajnokságért fog hajtani. Öt év után nyert újra futamot, kettőt is, - többek között - Valenciában és Monzában is simán verte Buttont.
Talán nála is nagyobb meglepetés viszont Mark Webber, akinél több futam senkinek nem kellett első F1-es győzelméhez, de idén végre összehozta. A Nürburgringen győzött, majd Brazíliában újra, összesítésben negyedik lett, olyan sztárokat előzött meg, mint Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen.
A mclarenes és az exferraris világbajnok nem szívesen emlékszik majd 2009-re, pedig teljesítményük nem volt katasztrófális, csak épp a nagyobb eredmény hiányzott.
Hamilton nem is indult volna rosszul, Ausztráliában harmadikként futott be, az utána jövő hazudozás miatt ő és csapata is visszaesett. Egészen a júliusi Német nagydíjig szenvedtek, akkorra készült el a McLaren több fejlesztése: Hamilton később ezt nevezte szezonja fénypontjának, az autó felgyorsult, az angol még abban a hónapban újra nyert, Magyarországon. Később még Szingapúrban lett első, ötödikként zárta az évet.
Kimi Raikkönen talán utolsó idényét töltötte a Forma-1-ben, egy győzelemnél többre számított, de valószínűleg ennek is nagyon örült. A Ferrari júliusig nem volt versenyképes, akkorra neki és Felipe Massának köszönhetően valamennyire felküzdötte magát a csapat, de nyomban le is állította az F60-as gép fejlesztését. Massa állítja, ha nem sérül meg a Hungaroringen, nyert volna, Raikkönen pedig nyert is, kedvenc pályáján, Spában.
A szezon második felében csak Hamilton szerzett több pontot nála, a végére eggyel maradt el az angoltól egy olyan kocsival, amin augusztus 1-e után semmit nem módosítottak. Nem látványos, de sok dobogós hellyel és a győzelemmel igen profi teljesítmény.
Kíváncsiak vagyunk, olvasóink mennyire értékelik, és milyen sorrendet hoznak ki szavazásunkon.