Schumacher: Az F1-ben lehetetlen előzni
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Gyenge futamon tért vissza a Forma-1-be Michael Schumacher, a szaklapok sem vitatják, a Bahreini Nagydíj összességében unalmas volt. A várt szoros küzdelem, nagy harc elmaradt, igazi előzést valójában nem is lehetett látni. Az élen ugyan hárman is megelőzték a sokáig vezető Sebastian Vettelt, de motorhibája miatt kiszolgáltatott helyzetben esélye sem volt védekezni.
"Egész idő alatt ott kullogtam a Mercedes mögött és képtelenség volt megelőzni" - írta honlapján az ausztrál Mark Webber. A pilóták közül a hétszeres bajnok és Lewis Hamilton is beszólt a kevés esemény miatt. "Az biztos, hogy a tankolás betiltása nem segített az izgalomnak, teli tankkal képtelenség közel kerülni bárkihez, pláne lehagyni" - nyilatkozta a mclarenes.
Schumacher egyetért vele: "A rajt után csak annyi a dolgod, hogy menj, és ne hibázz. Az előzés gyakorlatilag lehetetlen, hacsak valaki nem hibázik. Ennyi".
Hamilton harmadik, a német hatodik lett, a mclarenes főnöke, Martin Whitmarsh azonnal lépne. "Minden csapat azt akarja, hogy show-t lássanak a nézők, ezért tennünk kell valamit. Két másik istállóval már korábban javasoltuk a két kötelező kerékcserét, a Bridgestone-nak pedig módosítania kellene a gumikeverékeken."
Schumacher el sem fáradt
"Ahhoz képest, hogy három évig távol voltam a versenyzéstől és a felkészülés alatt nem tudtam sokat gyakorolni, jól mentek a dolgok. Nagyon boldog és büszke vagyok." - értékelt a német. Hozzátette: sokan azt várták, beül az autóba és mindenkit lehagy, de ő nem erre számított. "Egy nappal a futam után is kitűnően érzem magam. A fizikailag meg sem kottyant a verseny, egyáltalán nem találtam fárasztónak."Bahreinben a táv egyharmadánál majdnem mindenki lecserélte puhább abroncsát a keményebbre, és egy kiállással simán elment a célig. Whitmarsh szerint "ha az ötödik körben bejött volna a biztonsági kocsi, mindenki akkor rakatott volna fel új szettet, és gurult volna a végéig".
A probléma, hogy mindegyik Bridgestone simán kibírja a távot, amire tervezték, ezért az egyiket kevésbé megbízhatóvá kellene tenni, hogy többet kelljen variálni, és legyen egy bizonytalansági tényező.
"Gyorsan lépni kell, mindenképpen szükség van a két kiállásra" - fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Schumacher persze az egyhangúság ellenére is élvezte a futamot. "Azért így is jól szórakoztam, különösen az elején, de most kemény munka jön, hogy utolérjük a többieket. Három év után még keresem a ritmust, de szerintem ez normális" - nyilatkozta a BBC-nek.
Whitmarsh ötleteinek bevezetésére van remény, mert ő a FOTA, az F1-csapatok szövetségének elnöke, de a gumitípusok gyors módosítására kevés az esély.
Bahrein gumiszempontból az egyik legegyszerűbb pálya, mert a legkevésbé terheli meg az abroncsokat.