Csak a célegyenesben használják a mozgó szárnyat az ausztrál idénynyitón
A FIA csütörtökön véglegesítette az állítható hátsó légterelő alkalmazására Ausztráliában érvényes szabályokat.
A pályán két pontot jelölnek ki, az első egy ellenőrző pont, a másodiktól lehet kapcsolni a szárnyat. A 14-es, vagyis az utolsó előtti előtti kanyarnál megnézik, hogy a követő autó egy másodpercen belül van-e ellenfeléhez képest, ha igen, a pilótának fény jelzi a műszerfalon, illetve rádión is szólhatnak, hogy használhatja az eszközt az utolsó, 16-os kanyar kezdetétől a célegyenes teljes hosszán. (Lásd az ábrán.)
A bekapcsolás pontos helyét aszfaltra festett csík jelzi. Innét 867 méteren át, maximum az első kanyarig maradhat átállítva a légterelő, amivel magasabb végsebességre gyorsulhat a kocsi. Forduláshoz már a visszazárt elem a kedvezőbb, fékezésre automatikusan visszaáll a szárny az alapállapotába.
Az üldözött versenyző ekkor nem használhatja a rendszert, kivétel, ha maga szintén üldöző is egyben, és ugyancsak másodpercen belül volt az előtte állóhoz képest.
Mindez csak a versenyen érvényes, az edzéseken és az időmérőn bármikor szabadon használható a rendszer. A futam első két körében viszont tilos bekapcsolni.
A Forma-1 péntektől szabadedzésekkel indul Melbourne-ben, a verseny vasárnap lesz.