További Forma-1 cikkek
- Max Verstappen megkoronázta vb-címét: a kaotikus Katari Nagydíjon is a dobogó tetejére állt
- Max Verstappentől elvették a pole-pozíciót Katarban
- A Katari Nagydíj időmérőjén megint előjött a zseni Max Verstappenből
- Az utolsó métereken adta át a győzelmet Norris a katari sprintversenyen
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
"Csak annyit mondhatok, a mi rendszerünk nem olyan, mint a többieké, és a rajtnál a leghasznosabb" - nyilatkozta a BBC-nek arról Chris Horner Red Bull-csapatfőnök, hogy pilótái miért nem használták az időmérőn a körönként 3-5 tizedmásodperc előnyt biztosító szerkezetet Ausztráliában.
Sebastian Vettelnek nem volt rá szüksége, óriási, nyolc tizedmásodperces előnnyel szerezte meg az első rajtkockát Lewis Hamilton előtt, a világbajnok csapattársának, Mark Webbernek viszont jól jött volna, mert közel másodpercnyi hátránnyal harmadik lett. Horner állította, hogy az egységgel, ami autójukba van építve, gyorsabb lett volna, de azt nem árulta el, miért nem kapcsolta be pilótája.
"Nem fogom odaadni, amire halásznak, nem lövöm le a poént. Mindennek oka van, nézzék majd a tévét" - mondta az újságíróknak Horner valószínűleg arra utalva, hogy a közvetítéseknél feltüntethetik, a pilóta hol, mikor és mennyi ideig használja a KERS biztosította plusz 80 lőerőt.
A szakértők azt feltételezték, hogy a Red Bull speciális KERS-t alkotott, ami kisebb és könnyebb, mint az átlagos, és csak rövidebb ideig, a startnál érdemes használni.
Súlyelosztás és hűtés szempontjából ez a KERS sokkal előnyösebb lenne, ha a rajtnál nem tudják legyorsulni őket, a kanyarokban már előnyt szereznek a jobban kiegyensúlyozott autóval - amint azt láttuk Vettelnél. Az effajta rendszer akkor üthetett volna vissza, ha nem tudnak elhúzni, a rivális a sarkukba kerül, és saját KERS-ével legyorsulhatja őket minden ellenállás nélkül.
A találmányt a téli teszteken gond nélkül titokban tarthatta a Red Bull, így az igazság csak vasárnap reggel, a nyolc órai rajtnál derülhetett ki: Mark Webber ott sem használt KERS-t, mégis majdnem legyorsulta Hamiltont, míg Vettel mindenkit otthagyott.
A végső megerősítés Hornertől jött a futam után. "Azt hiszem, nekünk nincs is KERS-ünk" - nyilatkozta a csapatfőnök, aki elmondta, a pénteki edzéseken kipróbálták, de megbízhatósági okokból inkább nem használták élesben.
A KERS a kinetikus energia-visszanyerő egység, ami hasznosítja a fékezésnél összegyűlő energiát, akkumlátorokba gyűjti össze, majd extra lőerők formájában visszaadja a motornak.
2009-ben mutatták be a Forma-1-ben, csak néhány csapat használta, a Red Bull nem. A McLaren jó fél év alatt tudta tökéletesíteni, Lewis Hamilton két futamot is megnyert vele annak a szezonnak a végén. A Ferrari is összehozott egy futamgyőzelmet Kimi Raikkönnennel és a KERS-szel.
Jelenleg azt gondolták, a Lotuson, a Virginen és a HRT-n kívül minden kocsiban benne van, de ezek szerint a Red Bullban alapból nincs.