Mi lesz a Lotusszal? És a Ferrarival?

2012.02.29. 14:37

Több mint 32 ezer tesztkilométer után csütörtöktől Barcelonában folytatódik, illetve fejeződik be vasárnap az idei tesztidény.

Az, hogy az eddigi 8 napot 8 különböző pilóta nyerte mindenképp biztató a szezonra nézve, mint ahogy az is, hogy a Red Bull - bár legjobbnak tűnik - talán nincs akkora fölényben a McLaren és a Mercedes előtt, mint volt tavaly ilyenkor volt. Az RBR és a McLaren közül utóbbi tűnik megbízhatóbbnak, előbbi sebesebbnek, a Mercivel kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy még csak egy hetet próbálgatták, ám így is a legjobbak közelében van.

Kérdés viszont a Ferrari, ami a legutóbbi barcelonai tesztnapon állítólag nagyot lépett előre, de Felipe Massa így is csak tízből ötöt adna neki, egyelőre. Csapattársa, Fernando Alonso előbb kongatta a vészharangot, majd a héten visszakozott, a sajtót felelőssé téve a negatív hírverésért.

Az utolsó négy barcelonai nap talán legnagyobb kérdése, hol tartanak, pontosabban meddig jutnak az olaszok?

Hasonlóan izgató felvetés, hogy mi lesz a Lotusszal. Raikkönenék Jerezben brillíroztak, aztán Barcelonában kiderült, valamilyen konstrukciós hiba van az autó elejével vagy a hátuljával. Az első felfüggesztésnél volt a gond, amit hétfőig akartak megoldani, ám ez nem jött össze. Csütörtökre érkezik a javított modell, jósolni is nehéz, mit fog tudni, de a mérnökök ígérik, kiiktatták a hibát.

További érdekes tényező a gumi. Már a Pirelli összes keverékét kipróbálhatták a pilóták, az Autosport szerint a szuperlágy időmérőgumis tulajdonságokat mutat, vagyis sokkal gyorsabb és sokkal hamarabb tönkremegy a többinél. Ellentmond ennek, hogy Kamui Kobajasi sima lágyon érte el a legutóbbi teszt leggyorsabb idejét.

Csütörtöktől Barcelonában több minden kiedrülhet, ami meg nem, arra már csak március 16-tól Melbourne-ben, a nyitófutam helyszínén kaphatunk választ.