Az RBR és a Lotus támadja a Merci-szárnyat

2012.03.17. 09:17

Charlie Whiting FIA-technikai ellenőrnél tiltakozott a Mercedes új szárnya ellen a Lotus és a Red Bull szombaton az Ausztrál GP-n.

Az istálló pénteken vetette be korszakalkotó megoldását, aminél a hátsó légterelő üreges, belevezetik a levegőt, ami így az egyenesekben az állítható elem segítségével (DRS) csökkenti a leszorító erőt és nagyobb végsebességet eredményez.

Whiting tökéletesen legálisnak minősítette a rendszert, mert az "teljesen passzív", nincs benne mozgó alkatrész, csak két lyuk a szárnyon, amin bemegy a levegő. A rendszert a DRS aktiválja, ekkor válik szabaddá a nyílás, amit viszont a pilóta kapcsol be, így abba bele lehet kötni, hogy emberi közreműködés kell-e a dologhoz, ami alapján tilos lenne. A DRS-t a szabályok szerint is a pilóta kapcsolhatja, így az előírások itt levédik a Mercedest. Erre világított rá Martin Whitmarsh McLaren-főnök, aki szerint a Mercedes szabályos: "A DRS-mechanizmus kivétel, ezt a kivételt használták ki arra, hogy a (szárnyban lévő) csatornarendszert működtessék".

A Red Bull pénteken úgy vélekedett, le kell másolnia a megoldást, mert jó ötlet, és előnyt jelent, de másnap mégis megkereste Whitingot. Az Autosport szerint az óvás is elképzelhető, ha továbbra is engedélyezik a rendszer használatát, ám az időmérő után eddig egyik feljelentő csapat sem tiltakozott formálisan.

Eric Bouiller Lotus-menedzser nem zárta ezt ki, de jelenleg le akar ülni a Merci és a FIA-vezetőkkel egyeztetni, és csak utána lépne, ha lépne.

A Lotus Romain Grosjeannal harmadik lett, megverte mindkét Mercedest, a negyedik, mercis Michael Schumacher viszont megelőzte mindkét Red Bullt.