További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Múlt péntek óta támadja a Red Bull és a Lotus a Mercedes szárnyrendszerét, ami a FIA szerint legális, ám a riválisok szerint nem, de legalábbis szembe megy a szabályok szellemével.
Ross Brawn, a Mercedes főnöke az Autosportnak azt mondta, az egész balhé csak terelés, az ellenfelek saját necces kipufogórendszereikről igyekeznek elvonni a figyelmet. A FIA ugyanis idénre betiltotta a befújt diffúzort, ám sok istálló trükkös kipufogót csinált, aminek a hatása ugyanaz.
"Minden évben vita és veszekedés van, most a mi megoldásunk tereli el az érdeklődést a többiek kipufogóiról, amik pedig egyáltalán nem felelnek meg a FIA elvárásainak. A szövetség kizárta a befújt diffúzort, mi is azt gondoltuk, eltűnik, de jó néhány autón még mindig ott van. A mi szárnyrendszerünk viszi el a balhét, pedig másoknál olyan alkalmazások találhatóak, amiket a szövetség be akart tiltani" - állítja Brawn.
A teszteken feltűnést keltett a Red Bull, a McLaren és a Sauber kipufogója, a világbajnok csapat át is tervezte két teszthét között, amikor a FIA szigorított az előírásokon.
A Lotus és az RBR óvással fenyegetőzött az ausztrál futamon, végül nem tette, de azt nem zárta ki, ha a FIA a hétvégi Maláj GP-ig sem lép vagy nem ad számukra elfogadható magyarázatot, óvhatnak.
Ezzel szemben a Mercedes beletörődött a FIA döntésébe: "Az F1-ben extrém nagy versengés van, és az okos szabályértelmezés része ennek a sportnak. Ez egy ilyen biznisz. Mi már elmentünk a FIA-hoz és megtámadtuk az ő értelmezésüket. Azt felelték, hogy az rendben van, és mi ezt tiszteletben is tartjuk. Most már vizsgáljuk ezeket a módszereket, kiértékeljük, nekünk hasznunkra válna-e, bár szerintem jövőre úgyis el fognak tűnni".
A Lotus és a Red Bull egyik érve az azonnali betiltás mellett - azon kívül, hogy a megoldást szerintük a pilóta kapcsolja, így szabálytalan - az, hogy a kifejlesztése drága lenne: év végén úgyis betiltják, így pénzkidobás, miközben mindenki a költségeket akarja csökkenteni.