Salamon
-1 °C
13 °C

Raikkönen is ellentmond Schumachernek

2012.05.17. 14:51 Módosítva: 2012.05.17. 14:51

Folyamatosan panaszkodik a bahreini futam óta a Pirellikre Michael Schumacher, állítja, az F1 poroszkál, mert az abroncsok alkalmatlanok száz százalékos erőbedobású Forma-1-es versenyzésre. Csapattársa, Nico Rosberg nem ért vele egyet, korábban ő és Mark Webber is megvédte a Pirellit, a gumik jók, csak tudni kell velük menni, kímélni kell őket. A helyzet persze nem ideális, de ez van, mindenkinek ugyanakkora gondot vagy előnyt jelentenek a gyorsabban kopó keverékek.

Kimi Raikkönen is megszólalt a kérdésben, más szemszögből világította meg: szerinte a kerekek hasonlóak, mint korábban, a különbség az, hogy közben betiltották a tankolást.

"Nem hinném, hogy a gumik miatt más most a Forma-1, inkább a benzinmennyiség számít. Nem hiszem, hogy ennyi probléma lenne a gumikkal, ha csak 50-60 kilóval indulnánk. Régebben 20 kör után mentünk a boxba (gumiért), ráadásul kevesebb üzemanyaggal. A Michelinekkel és a Bridgestone-okkal is ugyanez lett volna a helyzet, ha annyi benzint vittünk volna, mint most. A gumik időmérőn jók, remekül tapadnak, és összességében is azt mondanám, jó gumik" - nyilatkozta a finn a Turun Sanomat című lapnak.

2010 óta nem lehet tankolni az F1-ben, ez a harmadik idény újratöltés nélkül, ám Raikkönennek az első, mert ő az előző két szezont kihagyta, így a többieknél talán pontosabban meg tudja ítélni a különbséget.

Jelenleg a kocsik az említett 50-60 kiló benzin három-négyszeresével startolnak, ami a végére folyamatosan elfogy. Az első kerékcserét már a 10. kör környékén megejtik, aztán általában még kétszer váltanak.

Raikkönen szerint emiatt kiszámíthatatlanok az erőviszonyok: öt futamon öt csapat öt pilótája győzött, még a williamses Pastor Maldonado is nyert. Raikkönen még nem, de csapata, a Lotus szerint ez csak idő kérdése.

2010-ben, amikor betiltották a tankolást, de még Bridgestone-ok voltak, hasonlóan indult a szezon, négy versenyen négy győztessel, igaz, csak három csapatból. A világbajnokság négy pilóta között dőlt el, szintén három istállóból, az utolsó futamon még négyen szerezhették meg a címet.