• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 29. szerda
Auguszta
EUR 381,05 Ft USD 351,56 Ft GBP 433,47 Ft BUX 42 120 Ft OTP 9 800 Ft MOL 2 542 Ft
-4 °C
10 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • raikkönen
  • schumacher
  • pirelli

Raikkönen is ellentmond Schumachernek

Joó Gábor
2012.05.17. 14:51 Módosítva: 2012.05.17. 14:51
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

A címlapról ajánljuk

Kapcsolódók (5)

Mikor Schumacher legutóbb Sennára akadt
1992 legendás ütközése, amikor Ayrtonnal koccant, 20 évvel később az unokaöcs Brunóval ismételt.
Schumacher öklelt, +5 rajthely Monacóra
Sennába szállt bele hátulról a mercis Barcelonában.
A Pirelli tovább idegesíti Schumachert
Először lesznek nem egymás melletti keverékű gumik.
Kezd ciki lenni Schumacher gumikínja
Saját csapattársa, Rosberg szólt be neki és Webber.
Úgy poroszkál az F1, mint a biztonsági kocsi
Schumacher beszólt a Pirellinek, azok meg vissza.

Folyamatosan panaszkodik a bahreini futam óta a Pirellikre Michael Schumacher, állítja, az F1 poroszkál, mert az abroncsok alkalmatlanok száz százalékos erőbedobású Forma-1-es versenyzésre. Csapattársa, Nico Rosberg nem ért vele egyet, korábban ő és Mark Webber is megvédte a Pirellit, a gumik jók, csak tudni kell velük menni, kímélni kell őket. A helyzet persze nem ideális, de ez van, mindenkinek ugyanakkora gondot vagy előnyt jelentenek a gyorsabban kopó keverékek.

Kimi Raikkönen is megszólalt a kérdésben, más szemszögből világította meg: szerinte a kerekek hasonlóak, mint korábban, a különbség az, hogy közben betiltották a tankolást.

"Nem hinném, hogy a gumik miatt más most a Forma-1, inkább a benzinmennyiség számít. Nem hiszem, hogy ennyi probléma lenne a gumikkal, ha csak 50-60 kilóval indulnánk. Régebben 20 kör után mentünk a boxba (gumiért), ráadásul kevesebb üzemanyaggal. A Michelinekkel és a Bridgestone-okkal is ugyanez lett volna a helyzet, ha annyi benzint vittünk volna, mint most. A gumik időmérőn jók, remekül tapadnak, és összességében is azt mondanám, jó gumik" - nyilatkozta a finn a Turun Sanomat című lapnak.

2010 óta nem lehet tankolni az F1-ben, ez a harmadik idény újratöltés nélkül, ám Raikkönennek az első, mert ő az előző két szezont kihagyta, így a többieknél talán pontosabban meg tudja ítélni a különbséget.

Jelenleg a kocsik az említett 50-60 kiló benzin három-négyszeresével startolnak, ami a végére folyamatosan elfogy. Az első kerékcserét már a 10. kör környékén megejtik, aztán általában még kétszer váltanak.

Raikkönen szerint emiatt kiszámíthatatlanok az erőviszonyok: öt futamon öt csapat öt pilótája győzött, még a williamses Pastor Maldonado is nyert. Raikkönen még nem, de csapata, a Lotus szerint ez csak idő kérdése.

2010-ben, amikor betiltották a tankolást, de még Bridgestone-ok voltak, hasonlóan indult a szezon, négy versenyen négy győztessel, igaz, csak három csapatból. A világbajnokság négy pilóta között dőlt el, szintén három istállóból, az utolsó futamon még négyen szerezhették meg a címet.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Lisa Wingate Fohászok óceánja
3825 Ft
Karády Anna Zserbó
5100 Ft
Ingatlan.com
  • Tippek
  • Ingatlanajándékozás: költségek és szabályok 2023-ban
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.