Reagál az időjárás változásaira a Lotus E20-as, állítja a csapatfőnök Eric Boullier. Vasárnap Monacóban ahogy beborult, és lehűlt az idő, elkezdett lassulni a kocsi, ez tűnt fel az istállónak. Korábban meg az, ha melegedett, a kocsi gyorsult. Természetesen az ügy a gumikkal van összefüggésben.
"Aggasztó volt látni, ahogy egyre lassultunk, szoros köze van ennek az időjárási tényezőkhöz - nyilatkozta a Boullier az Autosportnak. - A gumikopást megelőzendő olyan kocsit terveztünk, ami nem eszi a gumikat, de arra nem számítottunk, hogy az erősségünkből hátrány lesz, ha hűvösebb van".
Pedig a probléma nem újdonság, 2009-ben a Brawnnak és Buttonnak ugyanez volt a gondja:, a szezon elején a forró futamokon repült, aztán az idény közepétől a kevésbé meleg európai versenyeken a dobogóig sem jutott el, mert az angol könnyed vezetési stílusával képtelen volt üzemi hőmérsékletre hevíteni az abroncsokat. Buttonnak aztán a McLarennél is volt hasonló baja.
Boullier szerint a frontérzékenység szembetűnő, Bahreinben a nem túl meleg időmérőn középmezőnyben voltak, a futamra felforrósodott a levegő, és 2-3. helyen értek célba. Barcelonában az időmérőn mentek jól, másnapra kissé visszahűlt, és a Williams meg a Ferrari otthagyta Raikkönent. A finn Monacóban ugyanígy szenvedett.
A közeljövőre nézve kiszámíthatatlan, hogy mit jelent a Lotusnak a frontérzékenység, a kanadai, a valenciai, a silverstone-i és a hockenheimi futam közül csak Valenciában lesz biztosan kánikula, a többi bizonytalan. Aztán jön a Hungaroring, ahol általában szintén meleg van, ez kedvezhet Raikkönenéknek.