Személyesen utazott Valenciába Luca di Montezemolo Ferrari-elnök, hogy megnézze istállóját, és tárgyaljon a csapatfőnökökkel, Bernie Ecclestone-nal és a FIA-elnök Jean Todttal az F1-es költségcsökkentésről.
Szombaton hidegzuhany érte: autói az időmérőn a legjobb tízbe sem kerültek be, Alonso a 11., Massa a 13. helyről rajtolhat.
„Borzasztó furcsa időmérő volt, az elején gyorsak voltunk a közepes gumival, aztán jöttek a lágyak, és mindent megváltoztattak. Egy-két századdal estünk ki a tízből, kár, jobbat reméltem, főleg egy olyan pályán, ahol nehéz előzni. Meglátjuk, mi lesz, de a lényeg, hogy a vb-nek nem szabad gumivilágbajnoksággá válnia" - nyilatkozta a Gazzettának Montezemolo.
Különösen azért csalódás a gyenge rajthely, mert a kocsiról már azt hitték, mindenhol versenyképes. Sokat konzultált az elnök Stefano Domenicali csapatfőnökkel is, neki kellett megindokolnia, miért nem megy nekik Valenciában.
Nem tudni, neki mit mondott, az újságnak csak ennyit: „Támadótaktikával kell indulnunk, mivel a vb-riválisaink elől vannak. Nehéz itt előzni, de mindent megteszünk".
Montezemolo napközben találkozott többek között Ecclestone-nal, Todttal és Ross Brawn Mercedes-főnökkel.
„A 90-es évek szintjén kellene költenünk, nem hagyhatjuk figyelmen kívül, mi történik Európában és a világon. A háromszögnek, a szövetségnek, a kereskedelmi jogok tulajdonosának és a csapatoknak együtt kell működniük, és közösen el kell dönteniük, mi a legfontosabb. Együtt kell csinálnunk" - nyilatkozta a spórolásról folytatott megbeszéléseikről. Eszerint a mostani 250-300 millió eurós topköltségvetések helyett ezek harmadára akarnak visszamenni.
A költségcsökkentés egyik áldozata a kerékmelegítő paplan lehet, komolyan gondolkoznak rajta, hogy betiltják.