Rekonstruálták a de Villota-balesetet

2012.07.05. 01:37

Szörnyű következményekkel járt a Marussia-tesztpilótanő, Maria de Villota keddi, Duxford-reptéri balesete, amikor tisztázatlan okokból a Forma-1-es autót szállító kamion leeresztett rámpájának ütközött: koponyája betört, jobb szemét elvesztette. Életmentő műtétet hajtottak végre rajta, ami közel egy éjszakán át tartott, állapota kritikus, de stabil, egy Cambridge közeli kórházban fekszik.

Szemtanúk szerint a 32 éves sportolónő lassan a boxba tartott, aztán hirtelen felgyorsult, és a kamionnak csapódott. A leírásokból rekonstruálta a madridi Marca című lap a bukást: de Villota megkezdte első, bemelegítő fordulóját a kocsival, rákanyarodott a kifutópályára, mintegy 250 kilométer/órára gyorsult fel, majd fékezett, és egy éles balkanyarral a depó felé vette az irányt. Minden rendben ment, az újság becslése szerint a kocsi mindössze 40 km/h-val haladt. A kis boxutca közelében viszont váratlanul gyorsult, és a következő pillanatban már a kamion alatt volt, beszorulva. Az éles plató pontosan fejmagasságban találta el a pilótát, és a sérülésekből ítélve átütötte a sisakot.

 villota1

Nem tudni, mennyivel ment a gép a becsapódásnál, de nem valószínű, hogy 80, de inkább 60 km/h-nál gyorsabban haladt volna, erre enged következtetni az as.com állóképes, de hangos videója is, vagyis a kontakt relatíve alacsony tempónál volt, ami viszont szilárd, ráadásul éles tárggyal való találkozásnál mégis jelentős.

Feltételezni lehet azt is, hogy mivel a kamion épp a depóbejárat mellett állt, de Villota egyszerűen el akart menni mellette, ám nem vette észre, hogy a plató le van nyitva, és méterekre belóg az útvonalába. Egyelőre persze semmi biztosat nem tudni, mert az istálló nem közölt részleteket a balesetről, a versenyző pedig nincs olyan állapotban, hogy elmondja, mi történt. (Már ha egyáltalán valaha is beszélni fog róla.)

A spanyol pilóta év elején szerződött a Marussiához minimális F1-tapasztalattal, a keddi előtt egyszer, 2009-ben vezetett Forma-1-es autót. Rendes pályán nem is tesztelhetett volna, mert nincs meg az ehhez szükséges jogosítványa, az F1-es szuperlicence.

Lehetetlennek tűnik, de fék helyett a gázra lépett?

Még feltételezni is abszurd, ám a motorhang olyan, mintha a kocsi, abban a pillanatban, amikor fékezés miatt lassulnia kellene, gyorsul, vagyis a motor egy pillanatra felpörög, majd máris becsapódik. Vagy mintha a fordulatszám-szabályozót hosszú benyomva tartás után felengednék, és a gép ettől picit megugrana.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport