Hamilton tovább növelte előnyét, 1.21.794-es kört futott, ez már megközelíti Webber délelőtti 1.21.550-es idejét. Vergne közben a negyedik helyre jött fel.
A Force India pilótája 1.21.912-vel a második helyet szerezte meg. Másfél perc az első harmad végéig.
Négy bukóteret is leaszfaltoztak tavasszal, így az autók lemehetnek a pályáról, és gond nélkül vissza is jöhetnek, csakhogy ha négy kerékkel mennek le, az már pályaelhagyás, jogosulatlan előnyszerzés lehet. Pénteken részletesen elmagyarázták a pilótáknak, mit szabad, és mit nem, ennek ellenére önkéntelenül is lefutnak az aszfaltról. A Mansell-kanyar a legkritikusabb, itt folyamatosan lemegy valaki. Eddig nem volt probléma belőle, de ha valaki így megy majd gyors kört, törölhetik azt az idejét. A 3-as kanyar is kérdéses, ott Vettel ment le sokszor délelőtt.
Hamilton, di Resta, Button, Rosberg, Alonso, Perez, Hulkenberg, Massa, Raikkönen, Senna az első tíz sorrendje. Webber a tizenhatodik, Vettel csak a tizenhetedik helyen van, éppen bent maradt.
Kovalainen, Petrov és Glock sem jutott tovább az első harmadból.
18. Ricciardo
19. Kovalainen
20. Petrov
21. Pic
22. Glock
23. de la Rosa
24. Karthikeyan.
A 21. helyen végzett Pic szerint nem volt rossz a teljesítményük, tetszett neki az időmérő, holnap meglátják, mire lesznek képesek - mondta az m1 riporterének.
Michael Schumacher jött ki elsőként a második harmadra, őt Massa követte.
Előbb Hulkenberg, aztán Button futotta a leggyordabb időt. Mögöttük Massa, Di Resta, Rosberg a sorrend.
Alonso csak a hatodik helyre volt elég, aztán Raikkönen futott egy gyors kört, 1.21.614-gyel vezet. Webber is csúszkál.
Az első harmadban csak a tizenhatodik volt Webber, most a harmadik pozícióba jött be.
Hamilton megint az élre állt, ráadásul 1.21.060-as ideje a hétvége leggyorsabb köre. 5 perc van még a második harmadból.
Hamilton és a második Raikkönen mögött mindössze néhány tized a különbség a harmadik és a tizenkettedik között.
Hamilton, Massa, Raikkönen, Webber, Grosjean az élmezőnyben a sorrend.
A ferraris a negyedik helyre jött fel, Vettel pedig a második leggyorsabb kört futotta. Egyelőre Perez és Schumacher kívül a tizen. Maldonado már harmadik.
Hamilton, Vettel, Maldonado, Massa, Raikkönen, Alonso, Button, Hulkeberg, Grosjean, Senna az első tíz.
Mark Webber és Michael Schumacher sem jutott be, Webbert az utolsó pillanatban előzte meg Senna.
A mozgalmasra sikeredett második harmad után újabb hét versenyzőtől váltunk meg, köztük a két mercedesestől.
11. Webber
12. di Resta
13. Rosberg
14. Perez
15. Kobayashi
16. Vergne
17. Schumacher.
Az m1-nek nyilatkozó Vergne szerint kihozták magukból a maximumot. A Toro Rosso-versenyző elégedett volt az autó teljesítményével és optimistán várja a holnapot.
Most minden eldől, legalábbis az első tíz rajthelyeivel kapcsolatban. Hulkenberg gurult ki elsőként a pályára.
Az előző harmadot élen záró brit indult gyors körre, de már a célegyenes végén, az első kanyarban korrigálnia kellett egy kicsit. Később megint rontott, de sikerült megfognia és pályán tartania az autót.
Továbbra is Hamilton vezet, 1.21.260 az ideje, mögötte Grosjean a második leggyorsabb, majd Button és Raikönen a sorrend.
A második szektorban eddig a leggyorsabb időt futotta, végül a második helyen ért be.
Bruno Senna nem tudta bevenni a célegyenes végén a kanyart, de viszsa tudott jönni a pályára a hiba után.
Hamilton, Vettel, Grosjean, Maldonado, Button az első öt sorrendje.
Alonso negyedikként, Masa ötödikként futott be, Button harmadiknak esett be, Hamilton pedig tovább faragta saját idejét.
Hamilton, Grosjean, Vettel, Button, Raikkönen, Alonso, Massa, Maldonado, Senna, Hulkenberg az első tíz végeredménye.
A McLaren-team csetel, ami élőben kimegy a netre a futamok alatt. Bán Csaba fordítja magyarra
Lewis Hamilton, Romain Grosjean és Sebastian Vettel végzett az első három helyen az időmérőn, a francia életében először indulhat az első sorból. Érthető, hogy ő mosolygott a legtöbbet a sajtótájékoztatón, ami közvetlenül az edzés vége után kezdődött. Még hosszúnak mondható válaszokat is adott, ellenben a két sztárral, akik egyrészt - Grosjeannal együtt persze - nagyon kimerültnek tűntek, másrészt szétizzadták magukat az előző másfél órában. Hamilton és Grosjean már letűrt overallal érkezett, Vettel odabent vetkőzött neki. A mclarenes és a lotusos perceken át törölköztek.
Hamilton arról szólt keveset, hogy végre beértek a fejlesztéseik, és hogy milyen csodálatos a magyar közönség, Vettelnek megint el kellett mondania, hogy a motorkorlátozás nem befolyásolja őket, Grosjeant Senna hagyatékáról és a második esélyekről kérdezték: ha vasárnap nyer, ő győz először Lotusszal Ayrton Senna után, ráadásul úgy, hogy őt a Renault 2009-ben hét futam után kirúgta, és két év kihagyással sikerült visszatérnie az F1-be. Előbbire nagyon büszke lenne, és nem jelent neki extra nyomást, utóbbira az is, és örül, hogy sikerülhetett visszakapaszkodnia az F1-be.
Enyhe csalózás lehetősége merült föl a Hungaroringen szombat délután, amikor kiderült, hogy Kanadában a FIA utasította a Red Bullt, hogy változtassa meg az első felfüggesztés állíthatósági mechanizmusát. Az Autosport úgy értesült, a kocsiban szerszám nélkül, kézzel lehetett állítani a hasmagasságot, vagyis minden feltűnés nélkül hozzányúlhattak az időmérő és a futam közötti tiltott periódusban - a parc fermé idején.
"Lehetett állítani kézzel vagy szerszámmal, a FIA a szerszámot preferálja, és mi soha nem is állítottunk a hasmagasságon a parc fermében, ez nem is kérdés. Sok alkatrészt lehet kézzel is állítani, de inkább szerszámot használunk. A felfüggesztésen sosem módosítottunk a parc fermében, soha. Kanadában is ilyen volt a kocsi és a többi versenyen is, ám sose nyúltunk hozzá" - nyilatkozta az újságnak Chris Horner RBR-csapatfőnök.
A FIA épp azért kéri a szerszámot, hogy feltűnés nélkül képtelenség legyen ügyeskedni a gépekkel.
A Red Bullnak idén sorozatban ez a negyedik kis ügye, amikor arra kényszerítik, változtasson a kocsiján: Monaco után a lyukas fenéklemezt, Kanadában a spéci kerékagyat, ezen a héten a motorelektronikai beállításait kellett módosítania.
A Hungaroringen szombat este annyit lehetett látni, hogy hat körül Bernie Ecclestone az RBR-nél járt, és vendégek között, de négyszemközt beszélgetett Chris Hornerrel. Nem tudni, miről volt szó.