A 2 másodperc alatti kerékcsere nem álom

2012.08.03. 14:16

Téma volt a Hungaroringen is a McLaren hockenheimi kerékcsere-világcsúcsa, az istállót 17 éve támogató Mobil 1 két mérnöke, Simon Roberts és Tony Harlow kvázi előadást tartott róla. A két szakember az üzemanyaggal kapcsolatos feladatok mellett más területeken is dolgozik a csapatnál, Roberts részt vesz a cserék menetének megtervezésében is.

Button ideje Németországban hihetetlen 2,31 másodperc volt, ám állítják, még ezen is lehet javítani, be lehet törni két másodperc alá.

"A kerékcsere egy tudományosan átgondolt procedúra, aminek minden egyes pillanata és mozdulata aprólékosan ki van találva. Videóval kikockáztuk és kielemeztük a világcsúcsot, az az igazság, hogy Jenson 2,31 másodperces kiállása nem volt tökéletes. A bal hátsó keréknél volt egy kis probléma. Lehetséges gyorsulni, méghozzá ott, amikor az emelőről leengedjük a kocsit. Nem könnyű viszont, mert nem lehet simán kirántani az emelőt, és leejteni az autót, mert az igen kellemetlen lehet a pilótának. Középutat kell találni, a versenyző reakcióidejét lassíthatja, ha túl keményen ér földet. Úgy gondoljuk, hogy képesek leszünk két másodperc alá menni" - árulta el Roberts.

   mclpit111

A McLaren Sam Michael sportigazgató múlt évvégi érkezésével kezdett rámenni a kiállások javítására, új kerékanyát, új emelőt és új indulásjelző rendszert terveztek, amiknek kellett közel fél szezon, míg működésük problémamentessé állt össze, ám az utóbbi futamokon már majdnem tökéletesen működik a dolog. A cél, hogy átlagban 3 másodperc alatt legyenek a kerékcserék.

18 év a McLarennel, megszakítás nélkül

Tony Harlow 40 éve dolgozik az ExxonMobilnál, ott volt első közös versenyükön a McLarennel, 1995-ben, Brazíliában, és azóta az összes, mind a 304 futamon, a 74 közös győzelmen és a 71 pole pozíciójuknál. Ő felel az istálló üzemanyaggal kapcsolatos területeiért, a benzinért, az olajért és minden kenőanyagért, amit az angoloknak szállítanak.