További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Maldonadót komolyabban is eltilthatják, ám ahhoz olyan dolgot kell csinálnia, ami szinte életveszélybe sodor valakit: riválist, nézőt, csapattagot. Valójában tényleg nem tett semmi teljesen ész nélkülit, amiért mondjuk elmeszelhetnék egy versenyről - írtuk július közepén, amikor az F1 ütőemberének addigi szezonját elemeztük, és megállapítottuk, hogy kisebb hülyeségei vannak, de nagy balhéja nincs.
Azóta addigi büntetéseihez a Hungaroringen jött még egy áthajtásos Paul di Resta kilökéséért, a belga időmérőn három hely visszasorolás Nico Hülkenberg feltartásáért, majd a futamon öt azért, mert másodpercekkel kiugrott a rajtnál és még öt, mert aztán nekiment Timo Glocknak. A két manőver között meg is pördült - az első kanyarban -, de azzal másnak nem okozott kárt, csak magának. Monzát így a venezuelai 10 starthellyel rosszabb pozícióból kezdi.
Maldonado tavaly és idén is a szezon legtöbbet büntetett pilótája, az elején említett eltiltás viszont nem neki, hanem Romain Grosjeannak jött össze: tömegkarambolt okozott Spában a rajtnál, Alonso majdnem megsérült, a franciának ki kell hagynia a hétvégi Olasz GP-t. 1994, Német GP, Mika Hakkinen óta ő az első, akit nagydíjról meszelnek el - méghozzá jogosan. (A finn is hasonló okból bűnhődött.)
Maldonadóról tudjuk, hogy valami gond van az idegeivel, csoda, hogy Barcelonában nyerni tudott, ami valószínűleg nem lett volna meg neki, ha nem ő indul a pole pozícióból, és nem az övé a leggyorsabb autó a mezőnyben aznap. Azóta, azaz hét GP-n, nem szerzett pontot, legjobbja a 12. hely.
Grosjean hibája első ránézésre egyedinek tűnik, de ha megnézzük a szezonját, kiderül, egyáltalán nem az, hasonló problémái vannak, mint Maldonadónak.
Ausztráliában, a nyitófutamon szenzációs harmadiknak kvalifikált, de már a rajtnál hatodiknak esett vissza, a második körben meg épp Maldonadóval ütközött, és esett ki. Következett Malajzia, ahol a negyedik kanyarban forgatta meg Schumachert és saját magát, majd a negyedik körben csúszott a kavicságyba. Három futamon remekül ment, aztán Monacóban újra Schumachert leckéztette, felkente a szalagkorlátra, ugyanúgy, mint most, Spában Hamiltont a falra, de ott csak ő pördült meg, esett ki, és megúszták a tömegbaleset is.
A nyáron úgy tűnt, belejött, ám Spában újra kijött, hogy túl sok neki a rajt feszültsége. Ugyanúgy, ahogy Maldonadónak sok nem hogy a rajt, de az egész verseny.
A két másodéves srác - Grosjean is ment 2009-ben már hét futamot - nagyon gyors, de egyértelműen gondja van az F1 feszültségének elviselésével - magyarul nem bírják a stresszt eléggé. Nem véletlen, hogy Grosjean a rajtnál, illetve az első körökben hibázik legtöbbet, amikor a legnagyobb a drukk mindenkiben. Egyszerűen nem tud ilyenkor rendesen koncentrálni, és odafigyelni a körülötte lévőkre, mert olyan nincs, hogy egy F1-pilóta nem lát egy előtte lévő autót - látja, csak nem veszi észre, mert lemegy a vörös köd, csupán az üres terület számít, mint egy versenylónak, hogy mehessen előre.
Ráadásul azt nem foghatják arra, túl fiatalok, nem húsz-huszonkét éves gyerekekről van szó, Grosjean 26, Maldonado 27.
Jelenleg ámokfutóknak tűnnek, nem az viszont még a dél-amerikai sem, ő egyszerűen az egész két órán át jobban pörög, mint kellene. (Valószínűleg csak akkor nyugszik meg, ha már élen van.)
Jackie Stewart pár hónapja azt ajánlotta nekik, fogadjanak edzőt vagy valamilyen mentort maguk mellé, a Ferrari-főnök Stefano Domenicali ezzel szemben az alsóbb kategóriákból történő kiválasztás szigorítására szólít fel a spái esetek után.
Nagy kár lenne, ha a Grosjeanhoz és Maldonadóhoz hasonló gyors kölykök nem jutnának el a Forma-1-ig: pszichológus kell nekik, aki pár hét, hónap alatt helyre rakja a fejüket, és minden rendben lesz.