Nem kevés megpróbáltatáson kellett átmennie a hétvégén Sebastian Vettelnek, míg végül felért a dobogóra Abu-Dzabiban.
Szombaton kezdődtek a gondjai, amikor harmadiknak kvalifikált, viszont kifogyott az autójából a benzin, nem jutott vissza a depóba saját lábán a kocsi, így utolsónak sorolták vissza. Az istálló úgy döntött, rajtoljon inkább a depóból, mert akkor hozzányúlhattak éjjel az autóhoz, átállíthatták olyanra, hogy előzni tudjon vele: kicserélték és átkalibrálták a váltót, hogy más áttételekkel gyorsabb legyen a kocsi a leghosszabb egyenesben.
Vettel jól rajtolt, de már az első körben összekoccant Bruno Sennával, a Williams letört egy darabot a Red Bull első szárnyának jobb széléről. Ez még belefért, Vettel a középmezőnynél így is sokkal gyorsabb volt, folyamatosan jött föl.
Az első biztonsági autós fázisban érkezett a következő csapás az alkatrészre: a lassú menetben Daniel Ricciardo lelassított a német előtt, aki így elkapta a kormányt, és telibe trafálta a pálya mellett a DRS-zóna kezdetét jelző táblát.
"Mit csinál? Állandóan megáll. Nekimentem a DRS-táblának, csekkoljátok az első szárnyat, kérlek" - kiabálta a rádióba a bajnok.
Sokat nem kellett nézegetni, a lassításon jól látszik, hogy ez végezte ki a légterelőt, a bal oldalon az egyik elem már nagyon alacsony tempónál is lifegett. Annak örülhetett, hogy legalább a korlátnak nem ment neki. Vettelt behívták a depóba, és új gumik mellett új szárnyat is kapott.
Innét már egyenes volt a futama, egy nehéz előzésre volt még szüksége, Buttont lenyomta, és harmadikként végzett. Három pontot vesztett a második Alonsóval szemben, a vb-t 10 ponttal vezeti két versennyel a vége előtt.