20 kanyar lesz a hosszabb Hungaroringen
További Forma-1 cikkek
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
- Verstappen Ruandában vette át a világbajnoki trófeát, Micheliszt és Kisst is díjazták
- Fernando Alonso harmadik világbajnoki címről álmodik
- Michael Schumacher zsarolói közül ketten is bűnösnek vallották magukat
- Verstappen újabb címvédésére és Pérez F1-ben maradására sem érdemes most fogadni
Gyulay Zsolt szerint Magyarország történelmi lehetőség előtt áll a Forma-1-es Magyar Nagydíj szerződésének megújításával.
A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az Országgyűlés Sport- és turizmusbizottságának ülésén elmondta, hogy a 2017 és 2021 közötti időszakra vonatkozó rendezési jog megszerzéséhez át kell alakítani a pályát, többek között infrastrukturális fejlesztéseket kell végrehajtani, bővíteni és korszerűsíteni kell a közműhálózatot. A tervekkel december elejére, a költségvetéssel jövő hónap közepére készülnek el.
„Fel kell újítanunk a tribünöket, a sajtóközpontot, illetve a teljes gyengeáramú hálózatot rekonstruálnunk kell, nem is beszélve az ambulancia korszerű épületének megépítéséről" - fogalmazott Gyulay. „Most kell elérnünk, hogy szerződést hosszabbítsanak velünk, mert ha Bernie Ecclestone valami miatt majd nem dolgozik tovább, mint a Forma-1 ura, és az új vezetésnél csak a pénz fog számítani, akkor soha nem fogunk tudni hosszabbítani."
Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese azt mondta, az aszfaltcsík megújításában az utóbbi években épült Forma-1-es pályákat tervező német Hermann Tilke is közreműködik majd, de Ecclestone szaktanácsadóként számít a világbajnoki címvédő Sebastian Vettelre, a kétszeres vb-győztes Fernando Alonsóra és a hétszeres bajnok Michael Schumacherre is.
„Közép-Kelet Európában még mindig Magyarország az egyetlen, amely Forma-1-es futamot rendez, pedig a tendencia az, hogy a sportág egyre jobban kiszorul a kontinensről" - fogalmazott a vezérigazgató-helyettes. „Jelenleg 20 GP-ből csupán nyolcat rendeznek Európában, az új jelentkezőkkel, mint Mexikó, Thaiföld, vagy a Dél-afrikai Köztársaság, pedig nehéz versenyre kelni."
Gazsi hozzátette, az átalakítás nyomán valószínűleg hosszabb lesz a pálya, szeretnének több előzési zónát kialakítani, illetve közel húszra növelni a kanyarok számát (jelenleg 16 kanyar van a pályán).
Wéber Gábor túrakocsi-versenyző korábban azt mondta a pálya megváltoztatásáról: "A lehetőségek száma véges a domborzati viszonyok és a viszonylagos helyhiány miatt is. A
sikán utáni kanyarkombinációhoz semmiképp nem nyúlnék hozzá, technikás és nehéz, a pálya
egyik lényege veszne el, ráadásul sokkal rövidebb is lenne. Lehetne terjeszkedni elméletileg
a pálya belseje felé, de ehhez rengeteg fát ki kellene vágni, tehát környezetvédelmi
szempontból is előnytelen és túl sok extra teret sem ad.
„Magyarország még mindig a nemzetközi átlag alatti jogdíjat fizet a verseny megrendezéséért, miközben hazai és külföldi tanulmányok is bizonyították, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíjak esetében a jogdíjak költségének ötszöröse még az adott évben megtérül az állam számára" - tette hozzá a vezérigazgató-helyettes, aki arról is beszámolt, hogy 2010 óta új értékesítési stratégiát követnek, ennek köszönhetően 200-220 napot tudnak hasznosítani, így pozitív eredménnyel zárták a gazdasági évet.
A Sport- és turizmusbizottság a prezentáció meghallgatása után támogatásáról biztosította a Hungaroring Sport Zrt.-t, amely egyelőre várja Bernie Ecclestone-tól a 2017-21-es időszakra vonatkozó szerződés tervezetét.