Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ciki 1-esek, kínos bukók, eminens sehol

2013.04.07. 15:47
Az első két futam után bizonyítványt osztani lehetetlen és értelmetlen, gyorsértesítőben értékeljük nem is a pilóták, inkább az istállók eddigi teljesítményét. Kitűnő nincs, sztárok állnak bukásra.

Red Bull - 66 pont, 1. hely

Huszonhat pont előny a vb élén, egy kettős győzelem, két pole pozíció, ránézésre ötös. Csakhogy a malajziai Vettel-Webber-balhé kissé beárnyékolja a remeknek tűnő teljesítményt. Technikailag hozták magukat, de mint istálló hibáztak Sepangban, a csapatvezetés nem volt ura a helyzetnek. A végeredmény viszont ugyanaz persze, ezért: 5-ös alá.

Lotus - 40 p., 2. hely

Álomszerű kezdés, igen taktikus, kevesebb kerékcserés Raikkönen-győzelem után a második futamon visszaestek, de a finnel összehoztak egy biztos pontszerző helyet, így a pilóták között másodikok a bajnokságban. A győzelem talán erőn felüli volt, majd kiderül, de az eddigi forma alapján 4/5.

Ferrari - 40 p., 3. hely

Ausztráliában minden rendben ment, Alonso második helyére számítottak, se többet, se kevesebbet nem vártak az új autótól, Malajziában viszont a felesleges kockázattal biztos dobogót buktak. Butaság volt a spanyol első szárnyát nem lekapni, ám legalább a csapatfőnök Stefano Domenicali válallta a felelősséget, így 3/4.

Mercedes - 37 p., 4. hely

Pontosan azt hozták, amit vártak és vártak tőlük, Hamilton 5 és 3. lett a két futamon, Malajziában sarkában Rosberggel. A csapatutasításokkal itt is volt egy kis gond, de ők balhé nélkül jöttek ki belőle, a német megállta, hogy előzzön. Úgy haladnak, ahogy tervezték, sőt, Hamilton állítja, már övék a második legjobb autó a Red Bull mögött. 5-ös.

Force India - 10 p., 5. hely

A pontszámból is látszik, hogy lejjebb ugrottunk nem egy, de inkább két kategóriát, ám inkább az az igazság, hogy a mezőny két futam után jelenleg két részre szakadt. Pedig a Force India egyáltalán nem volt ilyen gyenge az első futamon, sőt, Adrian Sutil még vezetett is, majd hetediknek, csapattársa, Paul Di Resta előtt futott be. Malajziában viszont a selejtes kerékanyák tönkrevágták mindkét kocsi futamát, a furcsa hiba miatt feladták. Nagy kár, hogy a blőd kiesések lerontják a különben remek teljesítményt, 3/4.

Sauber - 4 p., 6. hely

Itt már komoly hiányosságok mutatkoznak a pontszám alapján, de a realitás valószínűleg nem ennyire vészes. Az persze mindenképp kínos, hogy Nico Hülkenberg autója a rajtig sem jutott el Ausztráliában az üzemanyagrendszer hibája miatt, illetve az sem szép, hogy Esteban Gutierrez volt mindkét fordulóban az első lekörözött. Úgy tűnik, a keskeny oldaldobozos megoldás sem jön be. Eddig 3-as, "sokszor aláhúzva, de félévig ebből még bármi lehet".

McLaren - 4 p., 7. hely

Hát ez meg mi? És hogy? Meg miért? Katasztrofális teljesítmény a két 9. hely, előbb Buttonnal, majd Sergio Perezzel. Ausztráliában abszolút versenyképtelen volt a kocsi, Malajziában Button az ötödik hely környékéről esett vissza lekörözöttnek, amikor buta hiba miatt rosszul tették vissza az egyik kerekét, és méterek után megállt a boxban. Az eddigi produkció elégtelen, azaz 1-es.

Toro Rosso - 1 p., 8. hely

Jean-Eric Vergne malájziai 10., pontszerző helye kifejezetten siker, pont ennyire lehetett számítani a Red Bull-fiókcsapattól. Ugyanolyannak tűnnek, mint tavaly, és eddig az eredmények is ugyanolyanok. Képességeiknek megfelelően mentek eddig, 2-es.

Williams - 0 p., 9. hely

Az abszolút kudarc, káosz. Pastor Maldonado már a melbourne-i edzések után kiborult az autóra, a csapatra, mindenre, aztán kiesett ott és a második versenyen is. Az istálló egyetlen értékelhető teljesítménye az újonc Valterri Bottasé, aki a Maláj GP-n majdnem pontszerzőnek, 11.-nek hozta be a reménytelennek tűnő gépet, és előtte Ausztráliában is végigment. De ő sem menti meg a csapatát az 1-estől.

Marussia - 0 p., 10. hely

Sok szót nem érdemes vesztegetni rájuk, de Jules Bianchival a volánnál mindkétszer megverték az eddig sokkal jobbnak tartott Caterhameket, így nem ők az utolsók, ami fejlődés. A fiatal újonc jobb autót érdemelne. Kettes.

Caterham - 0 p., 11. hely

Az utolsó, leggyengébb istállóvá degradálódtak. Elégtelen.