Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Jobban fel kell készíteni az F1 újoncait

2013.04.17. 01:01

Harmadik futamán először esett ki a Forma-1-ben a Sauber újonca, Esteban Gutierrez, a Kínai Nagydíjon. Persze rögtön emlékezetesre sikerült: Adrian Sutil Force Indiáját trafálta telibe hátulról, amikor elfékezte magát az egyik hajtűnél. A Sauber jobb első kereke letört, a Force India szárnya elferdült. A német eljutott a boxig, de akkorra a torz szárny már kinyírta a jobb hátsó kereket, a felfüggesztést és a féket, a futóműnél kigyulladt a kocsi, így pilótájának fel kellett adnia. Gutierrezt öt rajthellyel hátrébb sorolják büntetésből a hétvégi, bahreini futamon.

Monisha Kaltenborn sauberes csapatfőnökasszony elismerte, versenyzője elszúrta, de meg is magyarázta az okokat: a srác túl rutintalan.

"Látjuk benne a potenciált, de hibázott, és pont ez a dilemmánk az újoncokkal. Nem próbálom őt kimagyarázni, de nem edzenek pénteken sem, aztán megérkeznek az F1-be, és rögtön nyomás alá kerülnek, ez így nagyon kemény" - idézte a főnöknőt az Autosport.

Úgy tűnik, igaza van, a fiatalok rögtön élesbe csöppennek, igaz, így volt ez mindig, a Forma-1-ben sosem lehetett igazán rákészülni a bevetésre. Valaki vagy megfelelt, vagy nem.

Kínában épp a Force India vetette fel, hogy több lehetőséget adna tehetségeinek, ha nem kellene már péntektől spórolnia a gumikkal. Egy pilóta a három nap alatt 11 szett gumit használhat el, ebből egy garnitúrát az első szabadedzés után vissza kell adniuk a Pirellinek. Az olasz gumiszállító azzal állt elő, hogy a pénteki első edzésre szívesen adna egy plusz szettet az istállóknak, ha azok újonc pilótát, olyat, aki még nem indult F1-futamon, ültetnének az egyik autójukba.

"Ha valamit kezdenénk a péntekkel, az mindenkinek jó lenne. A nézőknek, mert több autót látnának, a gumiszállítónak és nekünk, csapatoknak is, mert jobban fel tudnánk készülni" - véleményezte az ötletet Kaltenborn.

A Pirelli Barcelonától, vagyis az ötödik GP-től vállalná be mindezt, kérdés viszont, hogy akkor mi lenne Gutierrezzel, a williamses Bottasszal, a caterhames Giedo van der Garde-dal és a Marussia kettősével, Max Chiltonnal és Jules Bianchival, akiket nem lehet kivenni, mert újoncként tanulniuk kell. Erősebb csapattársukat, Nico Hülkenberget a Saubernél, illetve Pastor Maldonadót a Williamsnél meg szintén nem szívesen venné ki az istálló egy újonc kedvéért - kevesebb idejük maradna beállítani a kocsit, mint a riválisoknak, esélytelenebbül indulhatnának neki a futamnak.