Mátyás
-6 °C
1 °C

Jobban fel kell készíteni az F1 újoncait

2013.04.17. 01:01

Harmadik futamán először esett ki a Forma-1-ben a Sauber újonca, Esteban Gutierrez, a Kínai Nagydíjon. Persze rögtön emlékezetesre sikerült: Adrian Sutil Force Indiáját trafálta telibe hátulról, amikor elfékezte magát az egyik hajtűnél. A Sauber jobb első kereke letört, a Force India szárnya elferdült. A német eljutott a boxig, de akkorra a torz szárny már kinyírta a jobb hátsó kereket, a felfüggesztést és a féket, a futóműnél kigyulladt a kocsi, így pilótájának fel kellett adnia. Gutierrezt öt rajthellyel hátrébb sorolják büntetésből a hétvégi, bahreini futamon.

Monisha Kaltenborn sauberes csapatfőnökasszony elismerte, versenyzője elszúrta, de meg is magyarázta az okokat: a srác túl rutintalan.

"Látjuk benne a potenciált, de hibázott, és pont ez a dilemmánk az újoncokkal. Nem próbálom őt kimagyarázni, de nem edzenek pénteken sem, aztán megérkeznek az F1-be, és rögtön nyomás alá kerülnek, ez így nagyon kemény" - idézte a főnöknőt az Autosport.

Úgy tűnik, igaza van, a fiatalok rögtön élesbe csöppennek, igaz, így volt ez mindig, a Forma-1-ben sosem lehetett igazán rákészülni a bevetésre. Valaki vagy megfelelt, vagy nem.

Kínában épp a Force India vetette fel, hogy több lehetőséget adna tehetségeinek, ha nem kellene már péntektől spórolnia a gumikkal. Egy pilóta a három nap alatt 11 szett gumit használhat el, ebből egy garnitúrát az első szabadedzés után vissza kell adniuk a Pirellinek. Az olasz gumiszállító azzal állt elő, hogy a pénteki első edzésre szívesen adna egy plusz szettet az istállóknak, ha azok újonc pilótát, olyat, aki még nem indult F1-futamon, ültetnének az egyik autójukba.

"Ha valamit kezdenénk a péntekkel, az mindenkinek jó lenne. A nézőknek, mert több autót látnának, a gumiszállítónak és nekünk, csapatoknak is, mert jobban fel tudnánk készülni" - véleményezte az ötletet Kaltenborn.

A Pirelli Barcelonától, vagyis az ötödik GP-től vállalná be mindezt, kérdés viszont, hogy akkor mi lenne Gutierrezzel, a williamses Bottasszal, a caterhames Giedo van der Garde-dal és a Marussia kettősével, Max Chiltonnal és Jules Bianchival, akiket nem lehet kivenni, mert újoncként tanulniuk kell. Erősebb csapattársukat, Nico Hülkenberget a Saubernél, illetve Pastor Maldonadót a Williamsnél meg szintén nem szívesen venné ki az istálló egy újonc kedvéért - kevesebb idejük maradna beállítani a kocsit, mint a riválisoknak, esélytelenebbül indulhatnának neki a futamnak.