Mindössze egy napot kapnak a július 17-19-i fiatalpilóta-teszten az állandó versenyzők, hogy kipróbálhassák a Pirelli új, Magyar GP-től használt gumijait.
A Pirelli a hétvégi német futamra az idei gumik átalakított, acél helyett kevlárbetétes változatát viszi, amit az egyik kanadai szabadedzésen már kipróbálhattak a versenyzők. A Hungaroringre aztán 2012-es konstrukciójú, de 2013-as keverékekkel gyártott, teljesen új abroncsokat szállítanak.
Úgy volt, hogy a háromnapos silverstone-i gyakorláson csak a tehetségek ülhetnek volán mögé, de a Brit GP gumibotránya miatt engedélyezték a toppilóták részvételét is. A szerdai tanácskozáson aztán ezt pontosították, egy napot kapnak a legjobbak, tehát felet-felet fejenként. A FIA belemenne, hogy a három napot négyre bővítsék, de ezzel az istállók közül csak a Ferrari élne. Az ok feltételezhetően az, hogy ekkor is csak fiatalok vezethetnének, ráadásul július 20-a, szombat már egy hétre sincs a magyar versenytől, és a kamionoknak időben meg kell érkezniük hazánkba. Igen nyomós indok az is, hogy az extra nap magas költségekkel járna, legalábbis ezt állítják a csapatok.
A Nürburgringen péntektől újra nagydíjhétvége, addig már nem próbálhatják ki a köztes Pirelliket, ezért Lewis Hamilton szerdán nem titkolta, még aggódik, nem kapnak-e újra defektet. Csütörtökön Alonso csatlakozott hozzá: "Bízunk benne, hogy jobbak lesznek a gumik, tudom, sok helyen változtatnak rajta, ami remélhetőleg azt jelenti, hogy biztonságos körülmények között versenyezhetünk. De jósolni nem lehet, senki nem próbálta ki azokat, nem tudjuk, mekkora lesz az előrelépés. Bíznunk kell benne, hogy ezekkel már nem leszünk veszélyben".
A Pirelli kedden közölte, gumijai nem veszélyesek, a defektek azért történtek, mert a csapatok nem rendeltetésszerűen használták azokat. Felcserélték a bal és a jobb oldali gumit, túl alacsony nyomással mentek, extrém dőlésszögben tették fel a kerekeket, és az angol pálya magas kerékvetőinek terhelését így nem bírták - vagyis a körülmények összejátszása vezetett a hibákhoz.