Lázár, Olimpia
-2 °C
3 °C

Tényleg nem volt veszélytelen ez a taxizás

2013.09.23. 14:17

Előkerült a szingapúri pálya zárt láncú tévéjének felvétele Fernando Alonso és Mark Webber taxizásáról, amikor a vasárnapi futam tiszteletkörében a ferraris megállt, felvette az ausztrált az autójára, és bevitte a boxba. A felügyelők veszélyesnek ítélték a manővert, mindkettejüket figyelmeztették. Mivel Webbernek ez idén már a harmadik kisebb kihágása, automatikusan 10 rajthelyes büntetést kap a következő, koreai futamra.

Az eddigi, belső kamerás felvételek alapján nem tűnt neccesnek az eset, viszont kívülről nézve már nem volt teljesen veszélytelen. Webber a pálya mellett leinti Alonsót, ekkor megáll neki Kimi Raikkönen is, ám hamar kapcsol, hogy a Red Bull-versenyző spanyol barátjával akar inkább menni, így ő továbbhajt.

Az egészben a problémát az okozza, hogy Alonso pontosan a pálya közepén áll meg, egy beláthatatlan kanyarban, és az érkező Nico Rosberg balról kerüli őket: amikor Webber épp felszáll a Ferrarira, így egy pillanatra a két gép közé kerül. Utána jön Hamilton, ő jobbről veszi őket, így Webber elméletileg nincs veszélyben, viszont az angol másképp látta.

"Befordultam, és ott állt Fernando, sokkolt a szituáció. Jobbról kerültem, ha Mark épp akkor futott volna hozzá, elcsapom. Szerencsére nem ez volt a helyzet" - idézte az Autosport Hamiltont.

Alonsót és Webbert tulajdonképpen veszélyhelyzet okozásért büntették, és ahogy látjuk, tényleg nem alaptalanul, nem volt okos dolog a pálya közepén bonyolítani az akciót. Ha Alonso lemegy a pályáról, és félre áll biztos helyen, valószínűleg nincs büntetés.

A Red Bull így is neheztel a felügyelőkre, Chris Horner csapatfőnök szerint "pénzbüntetéssel vagy ejnye-bejnyével" kellett volna megoldani. Főleg, hogy Webber emiatt szív nagyot Koreára.

Az F1-es taxizásnak nagy hagyományai vannak, a Senna-Mansell 1991-es, silverstone-i a leghíresebb, és Horner szerint ezzel a FIA megfosztja a sportot az efféle emlékezetes pillanatoktól.

Hétfőn a szövetség hivatalosan is közölte, nem támogatja, hogy a pilóták beszállítsák egymást a tiszteletkörben. Be viszont nem tiltja az utaztatást, vagyis ha ésszel csinálják, szabad, csak nem ajánlott.