Sokk: Barrichello visszavásárolhatja magát
További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Meglepő értesülésről ír a német Auto, Motor und Sport: Rubens Barrichello azon munkálkodik, hogy két év kihagyás után visszatérjen a Forma-1-be. A brazil állítólag kétszámjegyű millió dollárnyi szponzort szerzett, és esélyes a Sauberhez, ami anyagilag a tönk szélén áll. "Csak nyakra kellene edzenem egy kicsit, különben holnap indulhatnék" - nyilatkozta Barrichello. (Képünkön azért nem ez látszik.)
A svájci istálló elméletileg bebiztosította a jövőjét, amikor pár hónapja a következő szezonra leigazolta a 18 éves, eurómilliókat hozó orosz Szergej Szirotkint, anyagilag talán rendben is lehetnek, technikailag viszont semmiképp: a tinédzser csapattársa jelen állás szerint a szintén mindössze 22 éves, újonc Esteban Gutierrez lenne egy olyan szezonban, amikor a tapasztalat minden eddiginél jobban fog számítani.
A turbómotor és a szabályváltozások miatt szinte teljesen új autók érkeznek, amiket fejleszteni kell, így a rutinrókák felértékelődnek, és egyetlen csapat sem engedheti meg magának, hogy egy másodévessel meg egy abszolút újonccal vágjon neki az évnek - emiatt került képbe Barrichello, aki tavaly az Indycarban próbálkozott, kevés sikerrel, idén pedig szakkommentátorkodik.
Ha tényleg visszajön, a 41 éves brazil 23 évvel lesz idősebb csapattársánál. Sanszai nem rosszak, ugyanis Bernie Ecclestone mindenképpen akar brazilt a mezőnybe, és Felipe Massa maradása bizonytalan.
A Ferraritól mennie kell, a Lotusszal tárgyal, csakhogy az is az anyagiakkal bajlódik. Eric Boullier csapatfőnök azon dolgozik hónapok óta, hogy véglegesítse azt a szponzori megállapodást, ami "öt évre bebiztosítaná az istállót". Nem tudni pontosan, ki lenne a megmentő, bár a Renault-ról, mint gyári támogatóról pletykálnak, a franciáknak sok érdekük nincs visszatérni: motorjukkal Sebastian Vettel három éve folyamatosan világbajnok, és idén is nyerésre áll, nevük ott van a legjobb kocsin. A Lotusnak, ami szintén Renault-t használ, egyelőre motorszállítói megállapodása sincs a céggel jövőre.
Boullier elmondta, hogy pilótákról csak akkor fog beszélni, mikor a csapat megmenekült, de Romain Grosjean minden bizonnyal marad, Kimi Raikkönen helyére meg majd később keresnek valakit - aki eddig Nico Hülkenbergnek tűnt, estleg Massának -, ám a német neve már kezd szóba jönni a McLarennél is.
Az angolok mintha mindenképp le akarnák cserélni Sergio Perezt, aki Szingapúrban sem verte meg Jenson Buttont, így a helyzete több mint labilis. Fernando Alonso mozdíthatatlan, Hülkenberg biztos igazolás lenne, idén a harmatgyenge Sauberből is kifacsart egy harmadik rajthelyet és egy ötödik befutót Monzában, ő a legjobb fiatal. A Saubernél nem maradna, mert se fizetni nem tudják, sem szakmailag nem jelentene neki kihívást a középmezőny végén vegetálni.