További Forma-1 cikkek
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
Csak a rajtnál derül majd ki biztosan, Kimi Raikkönen indul-e a hétvégi koreai futamon, mivel még mindig nem múlt el Szingapúrban kiújult hátfájása. Az Autosport szerint a sajgó testrész egy 2001-es, sauberes tesztbukás eredménye, ami után elővigyázatosságból kórházba is került rövid időre a finn. Majdnem pont 12 éve, szeptember elején történt az a baleset, ám visszatekintve, 2005-ig több hasonló bukása is akadt Raikkönennek, amiben keményen megüthette a hátát. A tesztkarambolról sajnos nem készült videó, vagy csak nem találjuk, jópár másikról viszont igen.
Ott van például a 2001 októberi Japán GP-ütközése Jean Alesivel, amikor a francia előtt pördült meg, az nem kerülhette ki, így nagy sebességgel a gumifalba lökte a Saubert - farral. Raikkönen nem nézett jól ki az eset után, ami mindössze öt héttel követte az első, kritikus magny-cours-it.
Úgy 20 hónappal később Raikkönen a Német GP-n csapódott be háttal, ismét nagy tempóval, mikor közvetlenül a rajt után összeakadt Rubens Barrichello Ferrarijával és Ralf Schumacher Williamsével.
Hockenheim, illetve nemsokára látjuk, Németország, sosem volt szerencsés hely Raikkönennek. Egy év múlva ugyanott szállt el, amikor a célegyenes végén elrepült a McLaren hátsó szárnya. Újra háttal ment a gumifalnak, ekkor már idegesen ugrott ki a gépből, és a kormányt is odavágta. Ritka és veszélyes autóhiba volt a hátsó légterelő elvesztése.
2005 februárjában járt szerencsétlenül legközelebb, amikor teszten verte oda a McLaren-Mercedest. Itt kaphatta a legnagyobb ütést, ugyanis a kocsi nem pörögte ki magát, és a gumiban is megakadt. Raikkönen kitámolygott a gépből, de azonnal leült a sóderben, percekig kereste önmagát. Komolyabb egészségügyi következménye - látszólag - nem lett a balesetnek, ám az biztos, hogy a háta ismét megérezte.
Csak három hónap telt el, a német átok újra lecsapott, május végén, a Nürburgringen különösen peches volt: vezetett, amikor az utolsó körben eltört a jobb első felfüggesztés, a kerék leszakadt, a McLaren a guminak vágódott - újra a farával. A kontakt ekkor nem volt akkora, mint a korábbiak, de azért jelentős.
Két évet megúszott aztán Raikkönen, a következő, és ezidáig utolsó jelentős bukása 2007 szeptemberében, Monzában volt. A Ferrari az Ascari-sikán előtt, fékezéskor ment el, ezúttal viszont orral találta meg a gumikordont.
A fenti bukásokon kívül nem tehetett jót a 34 éves Raikkönen hátának kétéves ralikarrierje sem, amikor csak 2010-ben tucatnyiszor esett, nagyobbnál nagyobbakat.
Szingapúrban azt mondta, régóta kínozza már a háta, és nem először, nem is utoljára akadtak problémái nagydíjhétvégén. Célja, hogy a télen, mielőtt újra kezd a Ferrarinál, valahogy megpróbálja kikúrálni.