További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Két nap múlva, szerdán folytatódik a Forma-1-es tesztidény, Bahreinben gyűlnek össze a csapatok 4+4 napra, hogy tovább próbálgassák az új autóikat. Minden szem a Red Bullra szegeződik, ami az első próbán, Jerezben, három hete valójában egyetlen normális kört sem tudott futni az RB10-es modell kasztnija, illetve a Renault-motor miatt. Sőt, a Renault másik két csapata, a Toro Rosso és a Caterham sem tudott rendesen körözni, az STR annyit produkált, mint a Red Bull, semmit. (Negyedik csapatuk, a Lotus Jerezben nem volt még ott, minimálisat futott a múlt hét előtt egy privát gyakorláson, állítólag kevés gonddal.)
Adrian Newey Red Bull-főmérnök a bevetésre készülve az Autosportnak feltárta, mi volt a baj a részükről, és mit rontott el a Renault. Összegezve: a kocsi túlmelegedett, és magától kigyulladt menet közben. Emiatt robbant le a pályán Vettel és Ricciardo, és emiatt vágtak egy lyukat az autó oldalán az utolsó tesztnapra.
"A kasztni a kipufogó közelében lángra kapott. Kiütközött volna a dolog a próbapadon, ha van még két hetünk, így viszont a teszten jött ki. Időhiányban szenvedtünk. A Renault épp elkészült, mi épp elkészültünk. De feltesszük a kezünket, ez egy RBR-probléma volt. Reméljük, Bahreinre legyűrjük a dolgot."
A dolog nyitja, hogy a Renault hűtése bonyolult feladat.
"Agresszíven kellett besűrítenünk az alkatrészeket, kockáztattunk, hogy aerodinamikailag minél kevesebbet veszítsen az autó. A Renault-turbónak ugyanis különösen nagy a hűtésigénye, meglehetősen nagy kihívással találtuk szemben magunkat emiatt. Mindenféle előnyei vannak (a motornak), ha egyszer eljutunk odáig, csak nem könnyű eljutnunk odáig. Szép teljesítmény mindent bepakolni a kasztni alá. A hűtők környékének helyigénye nagyjából megkétszereződött idén a tavalyi V8-ashoz képest, vagyis bepakolni mindent anélkül, hogy az aerodinamikát feláldoznánk, kemény dió."
Az RB10-es szemre a legklasszabb, legkidolgozottabb F1-autó, de egyelőre úgy tűnik, hogy ennek komoly ára van. Newey Jerezből még a zárónap előtt távozott, visszarepült Londonba, áttervezni az érintett területeket, hogy minden beférjen, az akkumulátoroktól kezdve az új ERS-ig, az energia-visszanyerő rendszer összes részéig.
A Renault szintén erősen ráfeküdt saját területeinek kijavítására, de nem hallgatta el, hogy ha mégsem sikerülne kilábalnia a nehézségekből, különengedélyt fog kérni a FIA-tól a motor átdolgozására.
Az átalakított RB10-es szerdán mutatkozik be, ekkor látjuk majd először hivatalosan az új Lotust is.