A Force India-Mercedesszel Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb, és ő teljesítette a második legtöbb kört a négynapos teszt első napján, szerdán. A német egy másodpercet vert a szintén remek Fernando Alonsóra is, harmadik Hamilton a gyári Mercivel, negyedik Magnussen a McLaren-Mercivel. Vagyis a német motorgyártó nagyon jól felkészítette csapatait, az olaszok is odatették magukat, de hol vannak a Renault-k?
Az ötödik helyen a legjobb, Sebastian Vettel, csakhogy 3,5 másodperccel lemaradva, ám ami még lankasztóbb neki, mindössze 14 megtett körrel. A Red Bull tehát tovább szenved, főleg, ha azt nézzük, hogy csak öt óra elteltével tudták először kiküldeni Vettelt, majd amikor a bajnok rágyorsított volna, az autó lerobbant a pályán, és az utolsó másfél órában már nem is körözött.
A Renault a Caterhammel viszont 68 kört futott, vagyis a hiba lehet, hogy már nem is a motorban, inkább a Red Bullnál van, na meg a Toro Rossónál, ami 5 kört tudott összehozni, amíg le nem állt.
A Mercinek csak a Williamsben volt gondja, az üzemanyagfelvételen dolgoztak majdnem egész nap, az utolsó órára tudták megoldani a problémát.
A reggel szenzációja a Lotus volt, ami itt mutatkozott be először nyilvánosan, ám a kezdeti 8 kör lendülete nagyon gyorsan elfogyott, és Romain Grosjean többet ki sem jött a boxból.
Csütörtökön a résztvevők újrapróbálkoznak.
A nap végeredménye:
1 Hülkenberg (Force India) 11m36.880s (78 laps=kör)
2 Alonso (Ferrari) 1m37.879s (64 laps)
3 Hamilton (Mercedes) 1m37.908s (74 laps)
4 Magnussen (McLaren) 1m38.295s (81 laps)
5 Vettel (Red Bull) 1m40.224s (14 laps)
6 Sutil (Sauber) 1m40.443s (82 laps)
7 Frijns (Caterham) 1m42.534s (68 laps)
8 Kvyat (Toro Rosso) 1m44.346s (5 laps)
9 Grosjean (Lotus) 1m44.832s (8 laps)
10 Massa (Williams) no time (5 laps)
11 Bianchi (Marussia) no time (3 laps)
Bahreinben elkezdődött az évad második négynapos gyakorlása. Láttuk az új Lotust, nagyjából annyira keveset, mint a Red Bullt: a bajnokcsapat tovább szenved.
Hamilton után a mclarenes Kevin Magnussen és a Force India-pilóta, Nico Hülkenberg is betört az 1:40-es határ alá, a dán át is vette a vezetést az angoltól, több gyors kört is futott, legjobbja: 1:39.22.
A nap legjobb ideje: 1:39.464.
A mercedes töretlenül halad az élen, a német autó tűnik a legjobbnak egyelőre. Jerezben egyértelműen a legjobb volt, Bahreinben is kezd ez lenni a helyzet.
"Kemény munka folyik a garázsban, de nemsokára jövünk."
Robin Frijns eddig a legkevésbé gyors, de már van teljes köre, ő az ötödik. Az RBR viszont még nem járt a pályán. A Renault-motoron a világ szeme!
1 Hamilton Mercedes 1m40.625s
2 Alonso Ferrari 1m41.115s +0.490
3 Sutil Sauber 1m42.849s +2.224
4 Grosjean Lotus 1m44.832s +4.207
A spanyol annak is örülhet a sok köre mellett, hogy övé a harmadik legkevésbé csúnya autó a pályán, illetve a második legcsúnyább, olvasóink szerint. (Bár utóbbinak lehet, hogy nem örül.)
Voilá:
A small smattering of laps complete, @RGrosjean comes back for some E22 nurturement #LO7U5F173AM pic.twitter.com/TSe17fVMcd
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) 2014. február 19.
Ő eddig a legszorgalmasabb, a kora reggeli hiba óta beindult a Ferrari.
És mindkétszer javított az idején, ami jelenleg 1:41.115, félmásodpercre Hamiltontól.
Van kép a füstölgő Ferrariról, amit azóta megjavítottak, Alonso épp teljesítette is vele első gyorskörét, második Hamilton mögött. A Lotus teljeset fordult, Grosjean a negyedik, Sutil van előtte.
Time to get this show on the road @RGrosjean #LO7U5F173AM pic.twitter.com/v1Ez0httvy
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) 2014. február 19.
Köszönjük szépen! (Rendben, hogy igyekeznek titkolni, de max pár óra, és úgyis lesz rendes kép a tucatnyi fotóriportertől.)
Hamilton (Mercedes) 11 kör
Sutil (Sauber) 9
Hulkenberg (Force India) 4
Alonso (Ferrari) 4
Magnussen (McLaren) 3
Frijns (Caterham) 2
Bianchi (Marussia) 2
Grosjean (Lotus) 1
Massa (Williams) 1
Gyors, azaz teljes kört csak az első kettő futott eddig.
Új hír, hogy Alonso saját lábán ért vissza a depóba a Ferrarival, vagyis elméletileg nem tudni, miért volt a piros zászló egy órával ezelőtt.
Red Bull – Sebastian Vettel, Mercedes – Lewis Hamilton, Ferrari – Fernando Alonso, Lotus – Romain Grosjean, McLaren – Kevin Magnussen, Force India – Nico Hulkenberg, Sauber – Adrian Sutil, Toro Rosso – Daniil Kvyat, Williams - Felipe Massa, Caterham – Robin Frijns, Marussia – Jules Bianchi.
Közel egy óra alatt a sauberes Sutilnak és a Mercedeses Hamiltonnak sikerült teljes kört futnia, az angolnak kettőt is. A jelenlegi állás: 1. Hamilton 1:40.625, 2. Sutil 1:42.849s +2.224.
Az első piros zászlóra mintegy 3 percet kellett várni, Fernando Alonso Ferrarija adta meg magát. A spanyol gépe kimenet közben valamilyen folyadékcsíkot húzott a boxutcában. A körözés csak pár percet állt, majd folytatódott.
Fél nyolc után kicsivel aztán kigurult az új Lotus, az E22-es, amit képen már megmutattak, élőben viszont most láthattuk először. Vissza is ért rendben első köréről.
Magyar idő szerint reggel hétkor indult volna a körözés, ám valójában csak fél nyolckor kezdődött el, az Autosport helyszíni tudósítója szerint azért, mert a pályabírók nem értek ki a helyükre időre, és a felügyelők biztosra akartak menni, többször is ellenőrizte egy pályaautó a körülményeket.