A második nap élet-halál volt a Red Bullnak, ha most sem sikerült volna előrelépniük a napi 10 körről, mehettek volna haza. De sikerült: Vettel majdnem 60 kört ment, és ugyan 5 másodperccel maradt el a legjobbaktól, ez egyelőre másodlagos nekik, a lényeg, hogy kilométert tettek az autóba és a motorba.
Le vannak maradva pont annyival, amennyi az első teszt volt, 4 nappal meg még egy kicsivel, most csinálják azt, amit a többiek Jerezben a második napon. (Ahhoz képest még nem is rossz ez a körmennyiség: a Lotusnak valóban ez volt a második tesztnapja, talán ehhez lehetne hasonlítani a Red Bull helyzetét is, 18 kör az 59 ellen.)
A Renault összesen mintegy 200 köre is azt mutatja, a franciák megoldhatták nagyon sok korábbi problémájukat, ezzel segítették a Red Bullt, a Toro Rossót, a Caterhamet és a még nagyon kezdő Lotust.
Az ellenfelekhez képest viszont rossz: a McLaren délelőtt kisebb gondban volt, ám az utolsó 75 percben Magnussen 1,5 másodpercet vert a teljes mezőnyre, és autózott majdnem 40 kört.
Ideje, az 1:34.910 magasan a két nap legjobbja, és már csak 2,6 másodperccel rosszabb Nico Rosberg tavalyi, bahreini pole pozíciójánál. Vettel leggyorsabb versenykörét pedig két másodperccel veri.
Legközelebbi üldözője, Nico Hülkenberg 1,5, Fernando Alonso pedig 1,6 mp-cel maradt le a dántól. Ők is nagyon jól és sokat futottak, persze, de a McLaren teljesítménye - egyelőre - káprázatosnak tűnik, és a megbízhatósága sem rossz. Jobban dicsérni azért nem lehet, mert a határokat még nem ismerjük, nem tudjuk, maximumán vagy annak hanyad részén pörgött a Mercedes-motor, mennyi benzinnel ment a kocsi. Annyi biztosnak tűnik, hogy Magnussen a leggyorsabb, szuperlágy gumikat használta.
Rosberg negyedik lett a gyári Mercedesszel, két mp hátránnyal, ez volt az istálló első nem túl jó tesztnapja: a kocsi kétszer is leállt. Ha az egyik talán üzemanyagteszt is volt, a másik szinte biztosan műszaki hiba.
1. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m34.910s 46 kör
2. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1m36.445s +1.535s 59Kevin Magnussen 1,5 másodperccel mindenki előtt. Vettel 60 körnél, csak még lassan. Ferrari rendben, akadozik a Mercedes.
A ma már kétszer lerobbant Mercedes most megy, és első időt futott: 1:37.368. Ez még fél másodpercel gyengébb Hülkenberg szerdai rekordjánál.
1:40.3-nál lejjebb egyelőre nem tud jönni, ez még elég lassú. De legalább megy a kocsi.
És az első szektorban egyéni legjobbját futotta. A legjobban annak örülhet viszont, hogy ez már a 35. köre.
Mostt épp Hülkenberg és Force India-Mercedese. Tegnap ő volt a leggyorsabb, és most sincs messze az első helytől.
Talán késői ebéd, talán beállítási munkálatok vagy javítások okozzák a szünetet.
Bottas és Alonso külön szám az élen, Hülkenberg 8 tizeddel mögöttük.
1 Bottas Williams 1m37.635s
2 Alonso Ferrari 1m37.700s +0.065
3 Hulkenberg Force India 1m38.394s +0.759
4 Magnussen McLaren 1m39.958s +2.323
5 Vettel Red Bull 1m40.540s +2.905
6 Vergne Toro Rosso 1m40.609s +2.974
7 Rosberg Mercedes 1m40.932s +3.297
8 Gutierrez Sauber 1m41.135s +3.500
9 Grosjean Lotus 1m41.670s +4.035
10 Chilton Marussia 1m42.511s +4.876
11 Kobayashi Caterham 1m44.354s +6.719
Ő futott ma a legtöbbet 3 órúval a zárás előtt.
Vergne (Toro Rosso) 53 laps
Bottas (Williams) 50 laps
Alonso (Ferrari) 49 laps
Gutierrez (Sauber) 48 laps
Vettel (Red Bull) 34 laps
Rosberg (Mercedes) 34 laps
Kobayashi (Caterham) 29 laps
Hulkenberg (Force India) 24 laps
Grosjean (Lotus) 15 laps
Chilton (Marussia) 14 laps
Magnussen (McLaren) 11 lap
1 Bottas Williams 1m37.635s
2 Alonso Ferrari 1m37.700s +0.065
3 Hulkenberg Force India 1m38.394s +0.759
4 Magnussen McLaren 1m39.958s +2.323
5 Vettel Red Bull 1m40.540s +2.905
6 Vergne Toro Rosso 1m40.609s +2.974
7 Rosberg Mercedes 1m40.932s +3.297
8 Gutierrez Sauber 1m41.135s +3.500
9 Grosjean Lotus 1m41.670s +4.035
10 Chilton Marussia 1m42.511s +4.876
11 Kobayashi Caterham 1m45.059s +7.424
Williamsé a legjobb idő - 1:37.635 -, egy tizedet sem vert a Ferrarira.
Alonso, Kobajasi, Vettel, Gutierrez odakint. Nem a nagy időre mennek, Alonso 1:43 körül fut.
Az elmúlt tíz percben ismét állt a teszt, a kocsit mostanra juttatták vissza a depóba. Nem sok idő telt el a két piros között.
Ma már másodszor, piros zászló volt az elmúlt 10 percben. Úgy tűnik, a németeket is kezdik utolérni a megbízhatósági problémák.
És csak 3 másodpercre Alonsótól. Csak.
1 Alonso Ferrari 1m37.700s
2 Hulkenberg Force India 1m38.394s +0.694
3 Bottas Williams 1m38.615s +0.915
4 Magnussen McLaren 1m39.958s +2.258
5 Vergne Toro Rosso 1m40.609s +2.909
6 Rosberg Mercedes 1m40.932s +3.232
7 Gutierrez Sauber 1m41.135s +3.435
8 Vettel Red Bull 1m41.370s +3.670
9 Grosjean Lotus 1m41.670s +3.970
10 Chilton Marussia 1m42.511s +4.811
11 Kobayashi Caterham 1m45.059s +7.359
A Caterhamen és a McLarenen kívül minden istálló kétszámjegyű körmennyiségnél jár. Ez a két csapat megakadt 8-8 fordulón. A McLaren szerdán sokat ment.
A Toro Rosso megoldhatta a problémáit, mer ez úgy háromszor annyi kör, mint amit az eddigi öt tesztnapon sikerült összehozniuk. A Renault végre folyamatosan fut. A Red Bullban viszont még mindig kattog.
Kobajasi a Caterhammel utolsóként csatlakozott a listához, és az utolsó, 11. időt futotta.
Az Autosport tudósítója újra a boxutcában szaglászik, és bár problémáról nem számol be az RBR-nél, valami azért van a levegőben, állítja.
A Red Bull legbiztatóbb tesztnapja idén az eddigi hatból. Hetedik a bajnok, jó 3,5 másodperccel Alonso mögött.
Alonso, Bottas, Vergne, Chilton és Vettel is kint.
Vergne (Toro Rosso) 32 laps
Gutierrez (Sauber) 20 laps
Rosberg (Mercedes) 18 laps
Alonso (Ferrari) 14 laps
Bottas (Williams) 12 laps
Hulkenberg (Force India) 11 laps
Chilton (Marussia) 10 laps
Magnussen (McLaren) 8 laps
Vettel (Red Bull) 4 laps
Kobayashi (Caterham) 2 laps
Grosjean (Lotus) 1 lap
1 Alonso Ferrari 1m37.700s
2 Hulkenberg Force India 1m38.394s +0.694
3 Bottas Williams 1m38.615s +0.915
4 Magnussen McLaren 1m39.958s +2.258
5 Vergne Toro Rosso 1m40.609s +2.909
6 Rosberg Mercedes 1m40.932s +3.232
7 Chilton Marussia 1m42.511s +4.811
8 Gutierrez Sauber 1m42.790s +5.090
9 Vettel Red Bull 1m43.357s +5.657
A szerdai első Alonso mögé ugrott, a Force India egyelőre több, mint nem rossz.
Gutierrez a Sauberrel gyorskört futott, Grosjean a Lotusszal csak fordult egyet, neki ez volt az első.
Szerdán ugyanilyen idő volt, igen kellemes a klíma ebben az évszakban.
Első első köreivel máris a legjobb, Hülkenberg rekordjától csak egy szűk másodperccel gyengébb 1:37.700.
Max Chiltoné, az első napon ilyet nem sikerült alkotniuk.
Szerdán alig mentek, Vergne most már egy óra alatt bő tíz kört hozott össze, másfél alatt 25-öt.
Rosberg első körös megállása után megint majdnem félórát álltak a kocsik. Szerdán is volt, hogy a mentés túl hosszú időn át tartott Jerezhez képest.
A német csak úgy egy órát vesztegelt a garázsban, korai leállása óta már volt is kint.