További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
A magyar idő szerint reggel 7-kor kezdődött utolsó előtti tesztnap a Red Bull és a Sauber számára rettenetesen zárult, de már idő előtt befejezte a Lotus is. A Mercedes-motorokon futó csapatok és a Ferrari viszont a maximumot kihozta a szombatból.
A címvédő Sebastian Vettel meglehetősen sokáig kivárt, csak 2,5 órával az edzés kezdete után próbált meg kimenni a pályára (az első két tesztnapon csapattársa, Daniel Ricciardo vezette az RB10-est), de nem jutott sokáig, hiszen már a második szektorban leállt.
A kocsit letakarva vitték vissza a garázsba, sőt, a platós kocsival egészen betolattak, hogy semmit ne lehessen látni a hibás RB10-esen, amely vélhetően ma is túlmelegedett, akár csak az eddigi tesztnapokon. 45 perc alatt összerakták, legalábbis ezt hitték, amikor ugyanis újra kihajtott Vettel, már a bokszutca végén újra leállt.
A katasztrofális szombat csalódás volt a pénteki nap után, amikor Ricciardo a harmadik legjobb időt produkálta a pályán. Igaz, 66 körével csupán a hetedik legtöbb időt töltötte a pályán.
A Red Bull egyébként cáfolta azokat az értesüléseket, hogy haladékot kért a homologizálásra. Mint mondták, ha kaptak volna időt, nem utasították volna vissza, de sosem fordultak ilyen kéréssel az FIA felé.
A szombati teszt a Sauber számára sem volt remek, Adrian Sutil már a felvezető körén elfüstölte a motort, többet nem is tudtak kimenni, de így is fél körrel többet mentek, mint a címvédő világbajnok RBR, igaz, mindeketten hivatalos idő nélkül maradtak.
A legjobb időért a williamses Massa és a mercedeses Rosberg voltak versenyben, végül előbbi nyert, de Danyiil Kvjat is volt az élen egy rövid időre a Toro Rossóval. Ez jól mutatja, hogy a Renualt motorja egyáltalán nem használhatatlan, csak jól kell összerakni. Mint ahogy az is, hogy Markus Ericsson a Caterhammel bőven 100 kör fölé jutott, sőt, 117-tel a legtöbbet ment a mezőnyben. Rajta kívül még Hülkenberg (115) és Rosberg (103) jutottak száz fölé, de Massa is nagyon közel volt a maga 99 körével.
Rosberg a Mercedesszel ráadásul úgy ment 103 kört, hogy a délelőtt nagy részét elvesztette motorcsere miatt. A Lotusnál is volt mit szerelni, náluk az ERS egyik eleme mondta fel a szolgálatot, így már délután közölték, hogy nekik véget ért a nap - később a Red Bull is csatlakozott hozzájuk a korai zárással.
A csapatoknak már csak egy napja maradt a tesztelésre az Ausztrál Nagydíj előtt. Az utolsó előtti tesztnap így zárult:
1. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:33,258 mp | 99 kör | |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33,484 | +0,226 mp | 103 |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:35,426 | +2,168 | 87 |
4. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:35,894 | +2,636 | 88 |
5. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:36,113 | +2,855 | 81 |
6. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:36,205 | +2,947 | 115 |
7. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:37,087 | +3,819 | 78 |
8. | Markus Ericcson | Caterham-Renault | 1:38,083 | +4,825 | 117 |
9. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1.41,166 | +8,908 | 33 |
10. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1 | ||
11. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 0,5 |