Maldonado, Sutil, Bianchi, Kobajasi, Chilton és megpördülő, majd falnak csapódó Ericsson.
A szombati, harmadik szabadedzésen tovább remekelt a Mercedes, amely a teljes mezőnynek egy másodpercet adott, végig uralva az utolsó gyakorlást. Nico Rosberg zárt az élen, két tizeddel előzve csapattársát, Lewis Hamiltont.
Mögöttük viszont óriási lehet a harc, hiszen a következő hét pilóta 7,5 tizedmásodpercen belül van. A két Red Bull tovább folytatta jó szereplését, Vettel a negyedik, Ricciardo pedig a hatodik helyről indulhat, őket Kimi Räikkönen (3.) és Nico Hülkenberg (5.) előzték.
A 11. helytől hátrafelé szépen kirajzolódó erősorrendet láthatunk, hiszen tökéletes rendben követik egymást a csapatok: Toro Rosso, Sauber, Lotus, Marussia, Caterham és McLaren a sorrend. Igen, az Ausztráliában remeklő Magnussen és Button a mezőny végére kerültek, miután műszaki probléma miatt alig tudtak kihajtani a pályára az edzésen.
Magnussennek állítólag ugyanaz a kipufogó-problémája jött elő, mint pénteken, de Button is csak négy kört ment, a legjobbja pedig 2 perc fölött volt, tehát ott sincs minden rendben. A Lotusokat viszont összerakták, 36 kört futottak együtt és 3,7-4,5 másodpercre meg is tudták közelíteni a legjobbakat, ám a fő kérdés továbbra is a megbízhatóság lesz náluk.
Mindkét autóban orvosolni tudták a kipufogó-szenzor hibáját, így Magnussen és Button is mehet majd az időmérőn. Eric Boullier szerint csak egy apró szoftverhiba volt, amit megoldottak, így ezzel nem lehet gond a kvalifikáción.
hogy 45 perccel az időmérő előtt elkezdett szakadni az eső, méghozzá alaposan. Nagy a forróság Sepangban, így ha viszonylag gyorsan eláll, akkor hamar felszáradhat, ám egyelőre rendesen esik.
Simán lehet, hogy halasztják majd az időmérő kezdetét, a célegyenesben például áll a víz, és annyira esik, hogy rettenetesek a látási viszonyok.
Magyar idő szerint 9.15-kor kezdődhet legkorábban az időmérő az eső miatt. Viszont a radarképen azt látták a helyszínen, hogy több kisebb viharfelhő követi egymást, így ez akár több is lehet. A következő update majd 9.05-kor.
A tavalyi idénynyitó is viharos körülmények között indult, Ausztráliában akkora volt az eső, hogy az időmérő második és harmadik harmadát vasárnapra, a futam elé kellett tolni.
A Sky-nál azt gyanítják, hogy ez már talán a harmadik, egyben utolsó zivatarcella lehet, bár most épp azt mondják, hogy a legfrissebb radarkét újabb zivatarcellák érkezését mutatja.
Legközelebb 9.20-kor hallunk majd az időmérő sorsáról.
19.21-kor lesz Sepangban, addig még van három óra ott, van ideje az esőnek.
Az új, 2014-es autókban sokkal tovább tart bármit megszerelni, így ha vasárnap reggel lenne az időmérő, aki problémába futna, annak veszélybe kerülne a futama. Míg tavaly alig 2 óra volt, hogy kicseréljenek egy teljes motort, addig idén ez már legalább 6 órába kerül, de minden más javítás ideje alaposan megnőtt. Olyannyira, hogy egyes csapatok úgy látják, hogy ha valaki szombaton kicsúszik az időmérőn, elképzelhető, hogy a vasárnapi futamig nem tudják megcsinálni az autóját.
A Safety Car kint a pályán, ellenőrzi a körülményeket, de közben bejelentették, hogy újabb 15 percet késik a rajt - ezzel már 45 perc a teljes csúszás.
nagyjából - helyi idő szerint - 18.00-ig lehet biztonságosan elindítani az időmérőt. Most 16.30 van Malajziában.
Enyhülés jöhet ezek szerint, de 4 km-re a pályától északkeletre jön egy újabb zivatarcella, ami nem jó jel. Legkorábban 9.45-kor kezdődhet az időmérő, a következő update pedig 9.35-kor jön.
Közben megint kint a Safety Car, helyenként már egész jó allpotú az ideális ív. A csapatok pedig a légbefúvókkal szárítják a bokszutcát és az eszközöket. Talán ez már jó jel.
A finn már nagyon készülődik, Rosberg is már overallban, a paddockban is egyre nagyobb a mozgolódás. Viszont a rajtot újabb 5 perccel eltolták, 9.50 ezzel a legkorábbi kezdés, következő update 9.45-kor.
Ezek szerint a csapatok úgy számolnak, hogy 9.50-kor elindulhatnak végre. A pálya állapota valóban folyamatosan javul, nagy a meleg, az is segíti a száradást, de még mindig vannak helyek, ahol áll a víz.
5 perc múlva.
Azonnal mennek ki, ahogy indul az első 18 perc, Hamilton elől, mögötte Rosberg, majd lényegében a teljes mezőny.
Most mondták Hamiltonnak, hogy még az első harmad alatt újra eshet, mindenki addig akar egy-két jó kört, amíg nem esik. A két McLaren kivételével mindenki intermediate gumikon, ők esősön. Ericsson pedig beragadt a bokszutca kijáratánál, leállt a Caterham.
A Caterham svéd pilótáját kivéve, nagy kérdés, hogy őt el tudják-e még indítani.
Megy egy mért kört ezeken, utána vált csak intermediate-re. Kockázatos, hiszen mindenki más intereken van.
Szerintük is az intermediate kell már, behívják a két pilótát kerékcserére.
A vizes pályán is a két Mercedes a legjobb, Rosberg és Hamilton a sorrend, mögöttük Ricciardo 1,5 másodpercnél is nagyobb különbséggel jön.
A címvédő a hetedik leggyorsabb most, ezzel nincs veszélyben, de nem véletlenül hívhatták ki: „Gond van az autóval” - hangzott a rádióban.
Rosberg, Hamilton és Ricciardo továbbra is az első három, de óriási a különbség a két Mercedes és mindenki más között. Közben most úgy tűnik, hogy az első harmad eső nélkül le tud menni.
6 perccel a vége előtt: Maldonado, Sutil, Bianchi, Kobajasi, Chilton és Ericsson.
Gutierrez hagyta el a pályát, de visszatért. Ahogy az eső is.
Harmadik, de fél másodpercen belül van a Mercedesek mögött, ez nagyon nagy eredmény. A negyedik legjobb Hülkenberg 1,7 másodpercre van Rosbergtől.
Ennyi volt az első harmad, 0:35-tel a vége előtt piros zászló. Elég sok mindent lebontott a svéd az autójával.
Maldonado, Sutil, Bianchi, Kobajasi, Chilton és megpördülő, majd falnak csapódó Ericsson.
A kilences kanyarban a végén.