Ez az első tíz sorrendje:
Figyelembe véve, hogy eddig hogyan állt a Lotus. A két McLaren viszont csak a 12-13. helyen végzett, azzal nem jutnának tovább az utolsó harmadba.
A német a Force Indiával a negyedik az első harmad után, mindkét Ferrarit, Williamst és McLarent előzi, mint ahogy Ricciardót is, hatalmas eredmény ez is eddig.
Ő választott egyedül intermediate gumikat, a többiek esősön vannak. Rajta kívül még Alonso és Bottas döntött így. Indul a második harmad.
Kvjat bevágott egy kanyarban Alonso mellé, teljesen érhetetlen, mit akart az orosz, még versenyen is kockázatos az ilyen, pláne esőben, az időmérőn. Mindenki jöhet vissza, az óra 12:46-nál áll.
Eltört a bal első kerekének felfüggesztése, ezt nem cserélik ki 10 perc alatt. Kvjatnak az első harmadban is volt egy veszélyes manővere, akkor is Alonsó volt mellette, míg Ausztráliában Hamiltonnal akadtak majdnem össze az időmérőn. Sokat kell még tanulnia az orosz tininek.
Nagyon dolgoznak Alonso kocsiján, ha sikerülne összerakni, az kisebb csoda lenne. Rajta kívül szinte mindenki a kijáratnál, mindenki esőgumin. És már folytatják is.
Elképesztőek a Ferrari szerelői.
az időmérő után vizsgálják, kinéz egy büntetés a Toro Rosso pilótájának.
Hamilton az élen, Rosberg a harmadik, majd Vettel és Hülkenberg. A többiek már 2,5 másodpercen kívül Hamiltonhoz képest.
Massa a 12., Bottas a 16., messze vannak a továbbjutástól.
Hamilton mögé feljött Vettel, mögötte Ricciardo, majd Rosberg zárja a szendvicset.
Az utolsó kanyarban állt keresztbe, mert túl későn fékezett, úgy csúszott ki, mint a ralisok. De megfogta a McLarent, ki is ment egyből. Jelenleg a nyolcadik, új körre már nem biztos, hogy lesz ideje, így izgulhat a dán.
Hamilton és Rosberg az első kettő, de közöttük is van 4 tized. Vettel 8 tizeden kívül, Ricciardo pedig már 1 másodpercen túl.
Teljes gáznál, a célegyenes bejáratánál szitált be alatta a Force India, alig kerülte el az ütközést. A kilencedik, talán meglesz neki a továbbjutás.
Pedig jónak ánt a Williams ideje. Kvjat viszont odaér a 10. helyre a Toro Rossóval (ne feledjük, ő még kaphat majd büntetést), de így sem jut tovább, mert Vergne az utolsó utáni pillanatban kiüti.
A kiesők:
A franciáé lett volna az utolsó mért kör, de kicsúszott végül.
Az utolsó harmad következik, Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo az első négy, őket Hülkenberg követi. A két McLaren csak Vergne-t tudta megelőzni a legjobb 10-ben, a két Ferrari pedig 6-7. Vergne egyébként két futamból kétszer vitte be eddig a Toro Rossót a harmadik harmadba, ez óriási eredmény.
Nem jött be nekik a kockáztatás, intermediate gumikon kezdtek, de gyorsan behívták Buttont és Magnussent is, ide esős kell. Vagyis vesztettek egy kört a többiekhez képest máris.
Ő csak egy friss garnitúra intermediate-ért jött be, Magnussen viszont esőgumikra váltott. Ez érdekes lesz.
Hamilton vezet, utána Vettel, Alonso és Rosberg a sorrend, de csak 5 ezredre a spanyoltól a német a negyedik helyen.
Közben a McLareneknek is van már mért körük, de Magnussen csak a hetedik, Button pedig a tizedik.
és vele az izgalmak.
Tizedmásodpercekkel a 12 perc vége után ment át a célvonalon, ő másodiknál jobb már biztos nem lesz. Nagyon dühös lehet, hiszen 55 ezreddel maradt el Hamiltontól.
Ez az első tíz sorrendje:
Harmincharmadszor indulhat az élről a Mercedes brit pilótája, ezzel beérte Jim Clarkot és ők a legeredményesebb britek a pole pozíciókat tekintve. Hamilton előtt már csak Vettel (45), Senna (65) és Michael Schumacher (68) van.
A sorrend még változhat, leginkább Kvjat 11. helye van veszélyben az Alonsóval való ütközés miatt.
Hamilton nagyon örült az első helyének, már csak azért is, mert elképesztően szoros csatában verte meg Vettelt, aki 55 ezreddel volt lassabb nála.
„Rettenetesen boldog vagyok, nagyon elégedett vagyok az egész eddig teljesítményünkkel a hétvégén, de a mai egészen csodálatos volt. Elképesztően esett, mindenkinek nehéz volt, hiszen alig lehetett látni. Nem láttam, merre ment a pálya, hol voltak a kanyarok, azt sem, hol kellene fékezni. Most már csak az a fontos, hogy a lehető legtöbb pontot megszerezzük a hétvégén a csapattal, nagyszerű lehetőség előtt állunk, úgyhogy csak reménykedünk, hogy célba is érjünk.”
Vettel viszont pont az ellenkezője volt az angolnak, legalábbis ránézésre, pedig majdhogynem csoda, hogy odaért a második helyre.
„Az első haramad elején eléggé felment a pulzusom, amikor kiderült, hogy gond van az autóval. Bementem, újra kellett indítanunk, szerencsére ez megoldotta a jelek szerint, mert utána minden rendben volt. Jó volt végre kicsit esőben is menni, hogy jobban érezzük az autót. A harmadik harmad nem volt tökéletes, szerettem volna még egy kört menni. Elsőre is hagytam egy kis időt a pályán, nagyon-nagyon szoros volt. A jobbik oldalról rajtolok holnap, de ehhez jó rajt is kell majd.”
Rosberg viszont egyáltalán nem örült az esőnek.
„Nem éreztem magam annyira jól ma, főleg a fékezéssel volt gond. De a harmadik hely így is jó, és holnap is bármi lehet az időjárás miatt. Várom a futamot, igyekszem a legtöbbet kihozni a harmadik helyből.”