Elátkozták Vettel szezonját

2014.05.10. 18:08
Még az is rosszul sül el, amit jól csinálnak az autójával, amennyire bejött neki minden az elmúlt 4-5 szezonban, olyan szerencsétlen 2014-ben.

Egyre rosszabb dolgok történnek Sebastian Vettellel a 2014-es idényben, és nemcsak ahhoz viszonyítva, hogy négyszeres világbajnok, hanem összességében is.

Minden kezdődött azzal, hogy a Red Bull lényegében a teljes előszezon tesztidőszakáról lemondhatott a gyatra Renault-motor miatt: a Red Bullé volt a harmadik legrövidebb megtett táv, a Mercedeshez és a Williamshez képest majdnem csak harmadannyit tesztelhettek. Több olyan nap is volt, amikor a Red Bull ki sem gurult a garázsból.

Aztán jött az első futam Ausztráliában, ahol már az időmérőn is motorproblémája volt Vettelnek, így csak a 13. helyről indulhatott, majd a rajt után nem sokkal, mindössze három kör után ki kellett állnia, a motor végleg felmondta a szolgálatot.

Malajziában jobban indult a hétvégéje, az időmérőn elképesztően közel volt Lewis Hamiltonhoz, az angol mindössze 55 századdal volt gyorsabb nála, a futamon viszont nem tudta ugyanezt hozni, nem hogy az angol támadta, de még Nico Rosberget sem tudta tartani. Harmadik helye persze így is a szezon fénypontja neki és a Red Bull számára is. 

 Bahreinben és a Kínai Nagydíjon nemcsak leszakadt a Mercedes mögött, de még csapattársa, Daniel Ricciardo is elhúzott mellette, szó szerint, ráadásul csapatutasításra, hiszen mindkét versenyen megkérték a címvédőt, hogy engedje már el a gyorsabb ausztrált az istálló eredménye kedvéért.

Bahreinben az idény során már másodszor maradt ki az első 10-ből az időmérőn, ám végül Daniel Ricciardo 10 rajthelyes büntetése miatt a 10. helyről indulhatott. Ennek ellenére csak a hatodik lett, míg az ausztrál a negyedik, kettejük között pedig a Force India-s Nico Hülkenberg ért célba.

A negyedik futamon megint felfelé ívelt a Red Bull és Vettel teljesítménye, Ricciardóval a második és a harmadik rajthelyet szerezték meg, a végére viszont a 4-5. pozícióba csúsztak vissza. Ráadásul kisebb feszültség is kialakult a csapaton belül, miután vettel nem akarta elengedni márkatársát felszólításra sem. Kisvártatva aztán elment mellette, de a dobogót már nem tudta megszerezni Ricciardo.

Az európai szezon kezdete előtt kasztnit váltott Vettel, a csapat elővett neki egy télen használtat, ettől remélte a javulást, ám egyelőre semmi nem látszik, sőt. Pénteken már az első szabadedzés elején ki kellett állnia elektromos hiba miatt, szombaton pedig az időmérő harmadik harmadában állt le alatta az RB10-es, így csak tizedikként startolhat. Ráadásul a második szabadedzést teljes egészében ki kellett hagynia, mert a kocsit olyan bonyolult szétszedni és összerelni, hogy a munka mintegy fél napig tartott.

Szinte megszámlálhatatlan, hányadik probléma került elő Vettelnél, aki hangot is adott nemtetszésének az időmérő után. „Természetesen csalódott vagyok, már kezd az egész unalmassá válni. De legalább bejutottunk az utolsó harmadba, a futamon bármi lehet. Csak remélni tudom, hogy a sebességváltó nem sérült túlzottan.”

Remélheti is, hiszen ha ki kell cserélnie a váltóját, még hátrébb sorolhatják, mint a jelenlegi 10. helye, öthelyes büntetés lóg a levegőben neki. Pedig az időmérő második harmadában jó volt a tempója, az ötödik legjobb időt futotta. Az utolsó 12 percre viszont elszállt a második fokozat az autójából - így még tovább tudott volna menni úgyahogy, de az első kanyarban ötösben ragadt a váltó, onnan pedig már nem volt mit tennie. Annyit tudott, hogy segített a pályabíróknak kitolni a lerobbant kocsit.

„Nem sokat teszteltem ezen a pályán, úgyhogy nehéz lesz. Szeretnék minél több információhoz jutni az autóról, hogy összhangba kerüljek vele. A pénteki edzéseket ki kellett hagynom lényegében teljesen, és szombat délelőtt sem tudtam elindulni azonnal. Meglátjuk, mi lesz a versenyen, az teljesen más világ” - összegezte elmúlt másfél napját a német.