További Forma-1 cikkek
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
Tizenhatodiknak kvalifikált a Spanyol GP-re a Toro Rosso pilótája, Jean-Eric Vergne, de csak az utolsó előtti, 21. helyről indulhatott. Semmit nem követett el: szerelői rosszul rögzítették jobb hátsó kerekét a pénteki szabadedzésen, az a pályán levált, elgurult, a francia 10 rajthelyes büntetést kapott emiatt.
Maximum 22.-nek eshetett vissza, vagyis az új, idei szabály értelmében megmaradt négy rajthelye a következő futamra. (Azért lett aztán 21., mert Pastor Maldonado egy kört sem ment az időmérőn, azaz neki járt az utolsó kocka.)
Monacóban van verseny legközelebb, vagyis ha a valószínűtlen pole pozíciót is szerezné meg Vergne, akkor is ötödikként startolhat. Ha viszont a szokásos középmezőnybeli helyén végez, az utolsó közé esik vissza - azaz lőttek a hétvégéjének, mielőtt az elkezdődött volna, hiszen Monacóban az előzés reménytelen. Ráadásul mindezt úgy, hogy ő semmit nem követett el. És ugyanazért a büntetésért két nagydíja megy el, vagyis duplán bűnhődik.
A szabály így igazságtalan, mert egyrészt a pilótát bünteti a csapat hibájáért, másrészt, ugye kétszeresen is, mert azon a hétvégén is hendikeppel indul, amin semmit nem szúrtak el - se a szerelők, se Vergne.
Másik sarkalatos pont a szezon elején sokat szidott utolsó versenyes duplapontos szabály, amikor majd Abu-dzabiban kétszer annyi pont jár az első tízben mindenkinek, mint a másik 18 futamon. A verseny közeledtével újra terítékre kerül majd a téma, hogy mindez mennyire igazságtalan, és mekkorát szívhat az, aki pont a legutolsó versenyen hibázik vagy lesz egyszerűen pechje.
Jelenleg Lewis Hamilton négy futamgyőzelemmel vezeti a vb-t Nico Rosberg egy sikerével szemben, kilométerekkel élen kellene lennie, ám fölénye mindössze 3 pont. A nyitóversenyen ugyanis kiesett, miközben Rosberg nyert, és elhúzott 25-0-ra pontokban. Hamiltonnak aztán négy 100%-os GP-re volt szüksége, hogy visszafordítsa a sorrendet. Közben Rosberg mindig második lett.
Csak képzeljük el, ha Monacóban esetleg újra kiesik motorhiba miatt, Rosberg meg újra első lesz. A németnek csak arra kell törekednie, hogy a zárónagydíj előtt 50 ponton belül legyen, és hiába nyerne az angol háromszor annyi futamot, mint ő, még bajnok lehetne egy nagy Hamilton-drámával.
Nem kis botrány következhetne, mivel - egyrészt - nem a legjobb nyerné a vb-t, másrészt a szabályt a szurkolók, a csapatvezetők és a pilóták is elutasították már bejelentésekor, mégsem törölték el azt.
Szívna Hamilton, szívna Rosberg, mert bármit is mond, és lenne hivatalosan bajnok, a közvélemény nem ismerné el annak. Szívna továbbá a Mercedes, mert hiába fut tökéletes szezont óriási fölénnyel, mégis magyarázkodnia kellene a végeredmény miatt. A legnagyobb kár persze a Forma-1-et, illetve annak megítélését érné - a komolytalan végeredménnyel hülyét csinálna magából a sportág.
A motorhang volt a legdivatosabb F1-vitatéma az elmúlt három hónapban, csakhogy az nem gond, egyszerűen ízlés kérdése, ahogy a FIA-elnök Todt is megmondta. Egyértelműen álprobléma, ami még mindig háttérbe sodorja a sokkal fontosabb kérdéseket, mint például a fentiek, amik tényleg csökkenthetik a Forma-1 népszerűségét, és eltaszíthatják a drukkereket.