Pörög a 18 perc, Rosberg és Hamilton álltak be a sor elejére a bokszutca kijáratánál.
Vizsgálták a német manőverét, mert Schumacher 2006, ami az embernek elsőre eszébe jut róla: a ferraris akkor direkt megállt a pályán Monacóban, hogy Alonso ne tudjon újabb gyors kört futni. Most nem ez történt, mondták ki a felügyelők, Rosberg nem direkt hibázott. Azonnal elnézést is kért, de Hamilton bepöccent, és Sennával jön, vagyis a baráti Mercedes-párosnak lőttek.
Ünnepel a német, pedig hibázott, de Hamilton nem tudta kihasználni a sárga zászló miatt. A sorrend:
Lehet, hogy a sárga zászló miatt (Rosberg), de ő sem javít. Rosberg az első, sorban másodszor.
Elfékezte magát és ki is csúszott, ő már nem javíthat, de Hamilton és Ricciardo mért körön.
Nem tudják beérni a két RBR-t.
Rengeteg idő van hátra.
5 perc még, lassan jön a második roham.
59 ezereddel veri őt Rosberg, Ricciardo a harmadik, a negyedik Alonso már 8 tizeden kívül.
2 tizedes előnynel nyitott Perez előtt, de Alonso, Rosberg és Ricciardo is csak melegített az első mért körön, mint ahogy Hamilton is.
is elindult.
Életében először versenyez Monacóban (bármilyen kategóriában), és az első harmadban történt koccanása ellenére ott van a legjobb 10-ben. Remek eredmény az orosztól a Toro Rossóban, főleg úgy, hogy Button például kiesett már.
Fordult a sorrend, hiszem már Hamilton vezet, mögötte Rosberg, majd Vettel, Alonso és Ricciardo zárja az első ötöt.
a végén a tízbe kerülésért, javítani tudott Vergne és Kvjat is, ennek Hülkenberg látta kárát, aki pont kicsúszott a harmadik harmadból, de Button sem örülhet, szenved csak a McLarennel, nem jut tovább. A második harmad kiesői:
2,5 tizedre növeli az előnyét a német az élen, de nem sokáig, mert Hamilton 1 tizeddel visszavág.
Maldonado is állítólag, de bizonytalan, hogy az energiavisszanyerő-rendszer mely részét vesztették el. Vettel a top10-ben így is, a Lotusok viszont nem.
A két Mercedes, majd a két Red Bull, utánuk pedig a két Ferrari jön. Kiesők most Vergne, Grosjean, Perez, Bottas, Maldonado és Massa, ő mért idő nélkül.
Kieső helyen a két Williams, Vettel, a két Lotus és Perez, de ez alighanem sokat változik még.
Egészen minimális a különbség a két Mercedes között, mögöttük most Ricciardo épp a harmadik.
Ericsson és Massa összecsúszását, de Perez és Gutierrez is vizsgálat alatt, itt feltartás volt Perez gyors körén.
Mint az első harmadban, most is hagynak plusz egy kört, hogy megfelelő hőmérsékletre melegedjenek.
Megint a Mercedes két pilótája áll be a kijárathoz. Kezd a második harmad, 15 percük van a versenyzőknek, hogy bekerüljenek az első 10-be.
A sárga zászlók miatt nem nagyon tudtak javítani. Ők estek ki:
a Mirebaeu-ban, mindkettő koccolta a falat orral.
Az utolsó percben, így nem lesz könnyű javítani.
Rosberg előnye 145 ezred Hamilton előtt, a harmadik helytől vissza viszont szinte másodpercenként változik a sorrend. Nézzük inkább a végét 3 perccel a harmad vége előtt: Hülkenberg még mindig kieső, ahogy a két Marussia, Caterham és Kvjat is.
Aztán a célegyenes végén majdnem odaverte a McLarent, kicsit elfékezte magát.
Ricciardo a harmadik, Vettel az ötödik, de még mindig köztük Grosjean. Hülkenberg kieső helyen viszont, mint ahogy Perez is.
Nem meglepő módon, az viszont kicsit az, hogy Rosberg van előrébb, az pedig méginkább, hogy jelen pillanatban a két Lotus a 3-4. helyen.
Hatalmas bukást úszott meg az orosz, lent volt a parton, az alagút után. Elvesztette az irányítást a Toro Rosso fölött, megfordott, orral súrolta a falat, majd oldalt-háttal csúszott hatalmasat. Ijesztő volt elsőre.
Rosberg ugrott az élre, 8 tizeddel előzi Hamiltont, Magnussennek már 1,5 másodpercet ad, az imént még vezető Maldonado pedig 2 másodpercen kívül.
Massa, majd Maldonado az élen, Hamiltonék nagyon messze tőlük, de csak azért, hogy plusz időt hagyjanak a lágy gumiknak.