Eddig nem tapasztalt hiba ütötte el a Mercedest sorozatban hatodik kettős, illetve zsinórban hetedik győzelmétől, a Kanadai GP-n, amikor féltávnál meghibásodott az autó kinetikus energiavisszanyerő rendszere, az MGU-K vagy ERS-K fedőnevű alkatrész elektronikus vezérlőegysége - számolt be a történtekről Toto Wolff csapatfőnök.
A két kocsinál szinte egyszerre jelentkezett a hiba, közvetlenül a második kerékcseréik után, Hamiltonnál a 36., Rosbergnél a 37. körben. Elsődleges hatása az volt, hogy a motor mintegy 760 lóerejéből úgy 160-at elveszített, amit az ERS nevű E-visszatermelő elektronika tesz hozzá a teljesítményhez. Kábé 600 lóerősre estek így vissza az autók, állítja Craig Scarborough, az Autosport szakértője, emiatt 2-4 másodperccel lassabbak lettek körönként az üldözőiknél.
Így még be lehetett volna fejezni a versenyt, csakhogy az MGU-K a fékekből szedi össze az energiát, így hatással van a féktárcsák hűtésére is: a vártnál nagyobb melegben a rendszer túlmelegedett, a hátsó fékek így a megterhelő montreali pályán nem kaptak elég hűtést, és tönkrementek. Hamilton autójában beesett a fékpedál, árulta el Wolff, az angolnak fel kellett adnia.
Bár azonnal átkalibrálták, és kímélő módba tették a fékrendszert, az erőeloszlást az első fékekre helyezve, Hamiltonnál ez sem bizonyult elégnek. A kritikus pont a kerékcserénél jött el, amikor a kocsi a boxban leparkolt, és semmi nem hűtötte. Mivel ő alapból a hátsó tárcsákra helyezte a hangsúlyt a rajttól kezdve, komolyabb erőfeszítésnek voltak kitéve hátsó fékei, miközben Rosberg előre csoportosította az erőt - neki ez szerencsésen jött ki, és elérte a célt. Nem is rosszul, majdnem nyert, csak az utolsó előtti körben előzte meg Daniel Ricciardo.
Wolff elmondta, nem tudják, a nagyobb hőhatás miatt miért tiltott le az elektronika, nem gondolták, hogy a magasabb hőmérsékletből baj lehet, és nem fogja majd elviselni a rendszer. Egyelőre nyomozzák, miért történt mindez.
Rosberg második lett, 22 pontos előnyre tett szert Hamiltonnal szemben, a versenyt Ricciardo nyerte. Először nem a gyári Mercik győztek idén, a Red Bull a tavalyi záróverseny után nyert ismét. A Renault turbómotorja mintegy 30 év után győzött ismét F1 GP-n, az ausztrál pilóta először ünnepelhetett.