Az év piruettje, de hogy lehetett megúszni?

2014.07.28. 11:09

Hihetetlent pördült a Magyar Nagydíjon Sebastian Vettel, illetve azt nehéz felfogni, hogy ilyen gyors és dinamikus csúszás után folytatni tudta a versenyt annak ellenére is, hogy Red Bull-Renault-ja lekoccolta a falat.

A világbajnok keményen ráment a kerékvetőre a célegyenesre kanyarodva, lehet, hogy még túl is azon, a műfűre, a kocsi fara kitört, 360 fokot fordult a gép, majd a falnak a jobb hátsó kerekével nekicsúszva menetirányba állt, és haladt tovább.

Sebastian Vettel Spin

Centiken múlt, hogy nem tört össze a gép, a németnek óriási mázlija volt, de kellett hozza saját tudása is. Amint érezte, hogy a kitörő autó menthetetlen, a fékre taposott, ez ösztönös reakció, az viszont már nem az, hogy a legtökéletesebb pillanatban engedte fel a féket.

Látta, hogy mikor fog menetirányba kerülni, és hogy ilyen pontosan el tudta találni a pontot, mikortól kell hagyni gurulni a kocsit, egészen elképesztő. Ez mentette meg a falra kenődéstől, és végül hetedik helyet jelentett neki.

F1 Sergio Perez crash

Sergio Perez pár körrel korábban hasonlóan pördült meg, de ő szerencsétlen volt, autója nem fordult egy teljeset, és a hátával csúszott a fal felé, így neki hátra-oldalra csúszva kellett volna felengednie a féket, amikor az autó épp párhuzamos a boxutca falával. Közben persze még üresbe vagy hátramenetbe is kapcsolni, hogy a kocsi ki tudja gurulni magát. Ez sokkal nehezebben lett volna megmenthető.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport