További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Az elmúlt napok egyik legőrültebb pletykája az, hogy 2016-ban belépne a Forma-1-be a német Audi, ráadásul egyből egy sztárral, Fernando Alonsóval kezdenének.
A lépést állítólag az Audi tulajdonosa, a Volkswagen-konszern erősíti, amelynek nyomására a márka a Német Túraautó-bajnokságot (DTM) és a Le Mans-i 24 órás versenyt is feladná, hogy minden erejével az elitkategóriára tudjon fókuszálni.
A teljes DTM- és WEC-költségvetést a fejlesztésekre fordítanák, amire a Red Bull is rádobna egy jelentősebb összeget, hogy a lehető legjobb legyen a bemutatkozásuk. Az Audi helyét a Le Mans-i sorozatban és a Megbízhatósági vb-n a Porsche veheti majd át.
Az Audi már korábban is tervezte, hogy beszálljon az F1-be, 2013-ban nem is voltak messze ettől, az ő nyomásukra erőltette az FIA a négyhengeres turbómotorokat, ám amikor végül kiszálltak a projektből, az FIA a hathengeres verzió mellett döntött. Az Autoexpress belső informáicókból viszont úgy tudja, hogy a Volkswagennél már az év eleje óta dolgoznak egy, az idén bemutatkozott 1,6 literes V6-os F1-motoron, melyet az Audi készít.
Ugyancsak ők vélik úgy, hogy míg a motort saját maguknak fejlesztenék, a terv szerint egy már létező csapatot vásárolnának meg – a két fő célpont vagy maga a Red Bull Racing, vagy annak fiókcsapata, a Toro Rosso, vagyis nem apróznák el már az elején sem. Ezt alátámasztja az is, hogy remek kapcsolatot ápolnak a Red Bull főnökével, Diertich Mateschitzcel, ráadásul az energiaital gyártója már évek óta a DTM-csapatuk főszponzora.
További alapanyag volt a pletykákhoz, hogy az Audi októberben leigazolta az a Stefano Domenicalit, aki 2008-14 között volt a Ferrari csapatfőnöke, és mivel sem túraautókkal, sem a Le Mans-i típussal nincs korábbi kapcsolata, vélhetően a tervezett F1-részleghez szerezték meg az olaszt, aki egy kukkot sem tud németül.
A versenyzők közül egyértelműen Fernando Alonso a fő célpontjuk, aki továbbra sem nevezte meg, hogy hol folytatná a Ferrari után, igaz, egyelőre hivatalos bejelentés az olasz csapat részéről sem volt Sebastian Vettel érkezéséről, de ez már csak formaságnak tűnik. Amennyiben Alonso nem tud bekerülni a McLaren-Honda 2015-ös csapatába, könnyen lehet, hogy jövőre ülés nélkül marad. Mivel remek viszonyban van Domenicalival, nem elképzelhetetlen, hogy követné őt az Audihoz.
Amennyiben 2016-ban valóban csatlakozna az Audi az F1-hez, a második világháború előtti korszak nagy párharca éledhetne újjá a Mercedesszel, hiszen akkoriban ez a két német márka dominálta a motorsportot szinte minden kategóriában. A Le Mans-i távozásuk egyúttal viszont egy korszak végét jelentené, hiszen 2000 óta 13-szor nyerték meg a legendás versenyt, és esélyük lett volna beérni a Porsche 16 győzelmét.
A jelenlegi 2015-ös pilótaleosztás
Red Bull: Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat
Mercedes: Nico Rosberg és Lewis Hamilton
Ferrari: Kimi Raikkönen és vélhetően Sebastian Vettel
Lotus: Romain Grosjean és Pastor Maldonado
McLaren: Egyelőre senkit nem jelentettek be
Force India: Sergio Perez és Nico Hülkenberg
Sauber: Egyelőre senkit nem jelentettek be
Toro Rosso: Max Verstappen
Williams: Felipe Massa és Valtteri Bottas
Marussia: Jelenleg senkinek nincs szerződése 2015-re
Caterham: Jelenleg senkinek nincs szerződése 2015-re