Dejà vu: Alonso pont azt mondja, mint 8 éve
További Forma-1 cikkek
- Max Verstappen megkoronázta vb-címét: a kaotikus Katari Nagydíjon is a dobogó tetejére állt
- Max Verstappentől elvették a pole-pozíciót Katarban
- A Katari Nagydíj időmérőjén megint előjött a zseni Max Verstappenből
- Az utolsó métereken adta át a győzelmet Norris a katari sprintversenyen
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
„Kisgyerekként a McLaren volt a kedvencem. Hét-nyolc évesen mindig Sennát és Prostot láttam a tévében küzdeni az első helyért, amikor a játékboltban választhattam, mindig az ő kocsijuk kellett, így a legtöbb F1-es játékautóm McLaren volt. Persze Sennáé volt a kedvencem. Arról álmodtam, egyszer majd én is azt vezetem” – nyilatkozta 2007 januárjában Fernando Alonso, amikor először szerződött a McLarenhez.
Csütörtökön hivatalosan is bejelentették, amit hónapok óta mindenki tudott a Forma-1-ben és környékén, hogy Alonso újra a McLarenhez szerződik.
Most ezt a bemutatkozó szöveget adta ki a nevében az istálló: „Sosem titkoltam mély tiszteletem Ayrton Senna iránt, ő volt a kedvencem, a bálványom. Még mindig emlékszem, hogy gyerekként kint voltak a poszterei a szobámban, a játékautóimra, amikkel arról álmodtam, egyszer Ayrtonhoz hasonlóan fogok vezetni. A gokartom fényezése a Forma-1 történetének leghíresebb kettősét idézte, a McLaren Hondáét, amit Ayrton vezetett, azt a kettőst, amihez most csatlakozom. Micsoda megtiszteltetés, hogy velük indulhatok a következő F1-világbajnokságon.”
The new era of McLaren-Honda. Ladies and Gents, your #McLarenDrivers2015. #FriendsReunited pic.twitter.com/9iBvXmGKbT
— McLaren (@McLarenF1) December 11, 2014
Alonso szerződésének hosszát nem erősítették meg, úgy tudni, 2+1 évre írt alá, de akár már az első év végén kiszállhat, ha nem jönnek az eredmények. A spanyol semmi ilyesmire nem utalt, nem is utalhatott, sőt, a közleményben az szerepel: „Elképesztő lelkesedéssel és elszántsággal szállok be a projektbe, és tudom, hogy időre lesz szükség, hogy elérjük a céljainkat. Nekem ez nem probléma.”
From 2001 to 2015, get the lowdown on our new recruit, @alo_oficial: http://t.co/g9H6RXeYAV. #McLarenDrivers2015 pic.twitter.com/4tP5VgaFQM
— McLaren (@McLarenF1) December 11, 2014
Kiderült, amit szintén sejteni lehetett, hogy nem két nap alatt állapodtak meg. „Az elmúlt bő egy évben rengeteg ajánlatot kaptam, nagyon csábítóakat, de a McLaren Honda több mint egy éve megkeresett, és felkért, hogy legyek aktív partnere a Forma-1-ben, amit oly sokáig uralt. Van időnk, vannak reményeink és megvannak a szükséges forrásaink. Keltsük életre a legendát, ez a célunk.”
Ron Dennis meglehetősen visszafogottan dicsérte saját istállóját, sőt, inkább a versenyzőit éltette. Arról nagyon keveset mondott, hogy miért húzta ennyi ideig a bejelentést, annyit jegyzett meg, hogy Alonsóval már régebben megegyeztek, Buttonnal viszont elhúzódtak a tárgyalások. Különben új kettősét magasztalta.
The new era of McLaren-Honda. Ladies and Gents, your #McLarenDrivers2015. #FriendsReunited pic.twitter.com/9iBvXmGKbT
— McLaren (@McLarenF1) December 11, 2014
„A McLarennél mindig a lehető legerősebb pilótapárost akartuk összeállítani, és meggyőződésem, hogy Fernandóval, valamint Jensonnal újra ezt hoztuk össze. Fenomenálisan tapasztaltak, összesen épp 500 nagydíjon indultak, amiből 47-et megnyertek. Fernando 32 győzelme és 97 dobogója, Jenson 15 győzelme és 50 dobogója jövőre és még jópár szezonon át fogja előrevinni a McLaren Hondát. Mindketten világbajnokok, Fernando nem egyszer, de kétszer is. 33 évesen minden tekintetben profikarrierje legjobb időszakában van, ám Jenson is világbajnok, a legalaposabb, leggyorsabb srácok egyike. Biztosan mondhatom, hogy miénk a legjobb pilótafelállás az összes F1-istálló közül.“
2007-ben is az övék volt persze a legjobb – Hamiltonnal –, sőt, Alonso és Dennis ugyanekkora barátok voltak, aztán csúnyán elbukták a világbajnokságot, és még csúnyábban szakítottak alig egy évvel később.
A motorszállítóként visszatérő Honda is sokat vár a kapcsolattól újra, bár Arai Jaszuisza gondolata, miszerint első közös, pár héttel ezelőtti, abu-dzabi teszten szerzett tapasztalataikból akarják továbbvinni a turbómotorjuk fejlesztését, azért kissé viccesen hangzik.