További Forma-1 cikkek
- Tovább dőlhet a kártyavár a Red Bullnál: újabb kulcsember távozhat Verstappenéktől
- Nyolcan még Norrisnál is többet vártak arra, hogy végre F1-es futamot nyerjenek
- Egy százalék – Norris életjelet adott magáról a futamgyőzelem után
- Eljött Norris nagy napja: 15 dobogós helyezés után megszerezte első futamgyőzelmét
- Nagy csatát vívott Verstappen és Leclerc a rajtelsőségért, végül ismét a holland bizonyult jobbnak
Niki Lauda, a Mercedes egyik vezetője állt ki nagyon határozottan az utóbbi hetekben felvetődött 1000 lóerős Forma-1 mellett, és az ötletet a hétvégén nagyon megtámogatta a Ferrari új csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene is.
A lényeg annyi, hogy szerinte is kell a szupererős motor, a széles gumi és a spéci kasztni, amivel nem csak gyorsan lehet menni, de jól is néz ki.
"Olvastam, mit mondott Niki barátunk, osztom a nézeteit, az F1-nek látványosabbnak kell lennie, már így is rajongókat veszítettünk. 2017-re olyan kocsikat szeretnék látni, amik meghódítják a drukkereket, amik közel állnak hozzájuk, esztétikailag is vonzóbbak, és olyan hangjuk van, amitől feláll a hajunk, mint egy metálkoncerten. Ilyen volt az F1, amikor Niki versenyzett, én meg egy lelkes rajongó voltam, és napijeggyel mentem a futamra" - közölte a Ferrari hivatalos weboldala a főnök szavait.
Arrivabene nyomatékosította is a mondandóját: "Nem elég egy szimpla evolúció, itt revolúcióra van szükség radikális lépésekkel. Több erő, nagyobb sebességek, ha nem is feltétlenül több üzemanyag felhasználásával. (Ez lenne a legegyszerűbb mód a gyorsításra.) És mindenképpen kevesebbet kell költenünk azokra az alkatrészekre, amik a nagyközönséget nem érdeklik".
Arrivabene lelkesedése példás, ám közel sem annyira önzetlen, mint Laudáé. Ők ugyanis a Mercedesszel jelenleg uralják a Forma-1-et, vélhetően idén sem lehet majd megverni Hamiltont és Rosberget, vagyis ragaszkodhatnának a jelenlegi állapotokhoz, míg a Ferrari nagyon le van maradva: a felzárkózás legrövidebb útja a radikális szabályváltoztatás, amikor mindenki a nulláról, vagy ahhoz közeli pontról indul. A Ferrari azon dolgozik, hogy ez mielőbb bekövetkezzen, ha lehet, már jövőre, ne csak 2017-ben.
Egy éve változott gyökeresen a Forma-1, amikor bejöttek a turbómotorok, 2017-ben motorszinten túl nagy módosítás nem várható, ám a 2009-es, hasonló mértékű aerodinamikai frissítések elképzelhetőek. Akkor viszont butítottak a spoilereken, míg most erősítenék azok szerepét.
SF15-T (Scuderia Ferrari 15-Turbo)
Ez lesz az új, idei Forma-1-es Ferrari neve, amit pénteken mutatnak be online. A kocsi vasárnap fut először a jerezi teszt első napján. Sebastian Vettel fogja vezetni, akinek ez lesz a hivatalos bemutatkozása a csapatnál. Decemberben privát teszten kétéves F1-es Ferrarival már gyakorolt a négyszeres bajnok, aki múlt év végén igazolt át a Red Bulltól.